طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ ریش ریش شده مجلسی و خوشمزه گام به گام

دستور پخت کوکو لوبیا سبز با مرغ

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ

 

کوکو لوبیا سبز با مرغ یکی از انواع کوکو ها می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و با مرغ تهیه می شود. شما می توانید در فصل تابستان می توانید با لوبیا سبز تازه این کوکوی خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه از هویج یا فلفل دلمه داخل کوکو استفاده کنید. کوکو لوبیا سبز را می توانید با مرغ ریش ریش شده یا نگینی شده تهیه کنیئ. لوبیا سبز می تواند خطرات افسردگی را کاهش دهد و برای سلامت استخوان مناسب اسئ و برای کنترل وزن نیز گزینه خوبی می باشد. شما می توانید کوکو لوبیا سبز با مرغ به همراه نان تازه برای شام یا نهار تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • برگ بو ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • لوبیا سبز ۱ پیمانه
  • زعفران نوک ق چای خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ ریش ریش شده

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید. برای پخت مرغ باید پیاز را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید. سپس به همراه سیر پوست کنده و سینه مرغ و ادویه ها داخل قابلمه بریزید و روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید برای یک ساعت بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد مرغ را از آب مرغ خارج کنید و بعد از خنک شدن ریش ریش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

لوبیا سبز را در اندازه دلخواه برش بزنید. سپس داخل تابه به همراه کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید. داخل یک کاسه هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و با دست کمی فشار دهید تا اگر هویج و سیب زمینی آب دارد خارج شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو

لوبیا سبز را به همراه مرغ ریش شده به مواد اضافه کنید و به آن کمی زعفران و ادویه ها و نمک را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله اگر مواد خیلی شل بود برای چسبندگی از آرد استفاده کنید و اگر خیلی سفت بود یک تخم مرغ دیگر را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ

داخل تابه روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس مایه کوکو را به صورت یکجا داخل تابه ریخته و درب تابه را برای ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خوب برشته شود و برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. در انتها روی دیس برگردانید و با سبزیجات دلخواه تزیین و با نان تازه میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو لوبیا سبز با مرغ ریش ریش شده

  1. می توانید سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و به صورت خام داخل کوکو بریزید.
  2. آب مرغ را دور نریزید و بسته بندی کنید و برای تهیه سوپ استفاده کنید.
  3. زعفران باعث خوشرنگ شدن کوکو می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه