تحصیل در نیوزیلند | کشوری انگلیسی‌زبان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف

نیوزیلند؛ کشوری مناسب برای تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی

نیوزیلند، کشوری واقع در بخش جنوب غربی اقیانوس آرام است که از خشکی‌های دیگر فاصله دارد و از چند جزیره تشکیل شده است. این کشور از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار می‌باشد و همین امر باعث شده به یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی تبدیل شود. بیشتر مردم نیوزیلند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و دروس هم به همین زبان تدریس می‌شوند. از این رو، نیاز به یادگیری زبان دیگری ندارید. برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در این کشور زیبای قاره قیانوسیه، با ما همراه باشید.

تحصیل در نیوزیلند | کشوری انگلیسی‌زبان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف

تحصیل در مقاطع مختلف در نیوزیلند

کشور نیوزیلند می‌تواند از جهات مختلفی برای تحصیل ایران کشور مناسبی باشد. یکی از این دلایل، امکان تحصیل در مقاطع مختلف است. به این معنی که دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی این امکان را دارند تا در صورت برخورداری از شرایط لازم، در مقاطع تحصیلی دلخواه خود در این کشور مشغول به تحصیل شوند. در ادامه با این مقاطع آشنا می‌شویم.

تحصیل در مدارس کشور نیوزیلند

تحصیل در مدارس کشور نیوزیلند از سن ۶ الی ۷ سالگی شروع می‌شود و برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، در ۱۶ سالگی به اتمام می‌رسد؛ به این معنی که دوره تحصیل در مدارس نیوزیلند ۱۳ سال زمان می‌برد. در واقع، دوره ابتدایی برای کلاس‌های اول تا ششم و دوره متوسطه برای کلاس‌های هفتم و هشتم است. کلاس‌های نهم تا سیزدهم هم مختص مقطع دبیرستان می‌باشد.

تحصیل در نیوزیلند | کشوری انگلیسی‌زبان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف

به طور کلی سه نوع مدرسه در کشور نیوزیلند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدارس دولتی، خصوص و یکپارچه اشاره کرد. شرایط تحصیل در مدارس دولتی نیوزیلند به این صورت است که منابع مالی آن توسط دولت تامین می‌شود؛ در نتیجه، شهروندان این کشور نیازی به پرداخت هزینه برای تحصیل در این مرکز ندارند. دانش‌آموزان بین‌المللی هم برای تحصیل در این مدارس باید سالانه در حدود ۱۱ هزار دلار پرداخت کنند.

تحصیل در مدارس خصوصی نیوزیلند به این صورت است که دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت کنند که حدودا سالانه حدود ۲۰ هزار دلار است. مدارس شبانه‌روزی هم در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

مدارس یکپارچه مدارسی هستند که در کشورهای خاصی وجود دارند که نیوزیلند از جمله آن‌ها است. هزینه تحصیل در این مدارس توسط دولت پرداخت می‌شود؛ اما دروس ارائه شده در این مدارس با مدارس دیگر متفاوت هستند. در واقع، در مدارس یکپارچه، اعتقادات خاص مذهبی آموزش داده می‌شوند؛ به‌عنوان‌مثال، در یک مدرسه ممکن است مذهب کاتولیک آموزش داده شود.

مقطع کارشناسی؛ محبوب‌ترین مقطع تحصیلی

بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در نیوزیلند را دارند، مقطع کارشناسی را برای ادامه دادن تحصیل خود انتخاب می‌کنند. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر که مقطع کارشناسی ۴ ساله است، تحصیل در این مقطع در نیوزیلند ۳ سال زمان می‌برد؛ چرا که در سیستم آموزشی این کشور، دروس عمومی حذف شده‌اند. نکته دیگری که درباره تحصیل در این مقطع وجود دارد، این است که شما می‌توانید در دوران تحصیل خود به مدت ۱۰ ساعت در هفته هم به کار دانشجویی مشغول شوید که می‌تواند کمک‌هزینه‌ای برای گذراندن امورات باشد.

انتخاب مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل

بعد از کارشناسی، مقطع کارشناسی ارشد محبوب‌ترین مقطع برای مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند است. لازم به ذکر است که دانشگاه های نیوزیلند سه نوع مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به کارشناسی ارشد حرفه‌ای، کارشناسی ارشد سنتی و گواهینامه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

کارشناسی ارشد حرفه‌ای مناسب دانشجویانی است که قصد تحصیل در رشته غیرتخصصی و غیرمرتبط با رشته تحصیل قبلی خود را دارند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است یک دانشجو مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر داشته باشد، اما بخواهد برای مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی عمران را انتخاب کند.

 

کارشناسی ارشد سنتی بیشتر مناسب دانشجویانی است که قصد گسترش دانش خود درباره موضوعی خاص را دارند و می‌خواهند در طول دوران تحصیل خود، درباره آن رشته تحقیق کنند. این مقطع تحصیلی معمولا دو سال طول می‌کشد. گواهینامه تحصیلات تکمیلی هم که معمولا یک ساله است، بیشتر مناسب دانشجویانی می‌باشد که قصد دریافت مدرک حرفه‌ای رشته را برای ورود به بازار کار دارند.

دکترا و اقامت نیوزیلند با تحصیل در این مقطع

بهترین مقطع برای تحصیل در کشور نیوزیلند، مقطع دکترا است؛ چرا که با گذراندن این مقطع می‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید. لازم به ذکر است که مقطع دکترا در نیوزیلند ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد و می‌توانید در طول دوران تحصیل خود، مجوز کار تمام‌وقت را هم دریافت کنید.

معرفی برخی از بهترین دانشگاه‌های نیوزیلند

کشور نیوزیلند دارای دانشگاه‌های زیادی است که همه در رده بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. از این رو، مدارک تحصیلی ارائه شده از سمت این دانشگاه‌ها هم از اعتبار بالای جهانی برخوردار هستند و در نتیجه می‌توان از این کشور به عنوان یک سکوی پرتاب مناسب برای کشورهای اروپایی معروف هم یاد کرد. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های این کشور آمده است:

  • دانشگاه آکلند
  • دانشگاه اتاگو
  • دانشگاه کانتربوری
  • دانشگاه مسی
  • دانشگاه وایکاتو و ..

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی کشور نیوزیلند

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی نیوزیلند را دارید، بد نیست بدانید که ابتدا برای پذیرش تحصیلی این کشور باید مدارک مختلف را ارائه دهید. در ادامه و پس از دریافت پذیرش تحصیلی، نوبت به اخذ ویزا می‌رسد که برای آن هم باید مدارکی را ارائه دهید.

برخی مدارک که برای دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای نیوزیلند باید ارائه شوند، عبارتند از:

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس (هر مقطع حداقل نمره خاص خود را دارد)
  • ارائه مدارک مقطع تحصیلی پیشین به همراه گواهی ترجمه‌شده ریز نمرات (پذیرش تحصیلی)
  • ارائه رزومه تحصیلی (پذیرش تحصیلی)
  • انگیزه‌نامه (پذیرش تحصیلی)
  • مدارک بیمه متقاضی
  • عکس پرسنلی مطابق با استانداردهای پاسپورت
  • معرفی‌نامه محل اقامت دانشجو در نیوزیلند
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای اطمینان از شرایط اقتصادی مطلوب

تحصیل در نیوزیلند | کشوری انگلیسی‌زبان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف

برای تحصیل در نیوزیلند از خدمات آژانس‌های مهاجرتی معتبر استفاده کنید

نیوزیلند از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان به شمار می‌رود که با داشتن شرایط لازم، امکان تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی آن را خواهید داشت. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، توصیه می‌کنیم از خدمات یک آژانس مهاجرتی معتبر و فعال در این زمینه مثل آژانس مهاجرتی آرمان من استفاده کنید. زیرا این کار باعث می‌شود که شانس شما برای قبولی و دریافت ویزا چند برابر شود.