اخذ ویزا از طریق استارت آپ

راه‌های مهاجرت به کشور کانادا بسیار متفاوت است. از طریق ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای کاری، اکسپرس اینتری، ویزای سرمایه گذاری و ویزای استارت آپ کانادا میتوان به کانادا رفت. با مراجعه به وبسایت مهاجرت کانادا می‌توانید اطلاعات دقیق و کاملی در مورد ویزای استارت آپ کسب کنید.

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم استارت آپ چیست؟ چه افرادی می‌توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند؟ هزینه ویزای استارت آپ چقدر است؟ تا پایان مطالب ما را همراهی نمایید تا پاسخ سوال‌های بالا را بیابید.

به زبان ساده ویزای استارت آپ برای افراد کارآفرین و خلاق است که می‌خواهند پیشنهاد و ایده‌های نوین خود را در کشور کانادا به ثبت برسانند. این گروه از افراد ابتدا باید نامه حمایتی از طریق سازمان‌های مجاز را دریافت کنند، سپس برای خود و اعضای خانواده شان اقدامات مهاجرت را انجام دهند.

اخذ ویزا از طریق استارت آپ

چگونه از طریق ویزای استارت آپ به کانادا مهاجرت کنیم؟

اخذ ویزای استارت آپ کانادا یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور بوده، زیرا می تواند به اقامت دائمی در کانادا منجر شود.

در حقیقت start up یکی از کسب و کارهای تازه است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کند. هدف از بنیان گذاری ویزای استارت آپ، جذب افراد نوآور، کارآفرین و خلاق است تا از طریق سرمایه گذاری در کانادا راه مهاجرت خود را هموار سازند. پس اگر شما دارای فکری هدفمند، نوآور و درآمدزا هستید می‌توانید از طریق استارت آپ، ویزای کانادا را دریافت کنید.

دریافت ویزای استارت آپ

۱.طراحی یک ایده جدید و دقیق

۲.ارائه ایده طراحی شده به یک شرکت معتبر این حوزه مانند: سرمایه گذاری کارآفرینی

۳.دریافت تاییدیه توسط شرکت معتبر مربوطه

۴.درخواست دریافت اقامت دائمی کانادا (این مرحله ۱۲ الی ۱۶ ماه زمان می برد)

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ

دریافت این ویزا همانند سایر ویزاهای مهاجرتی دارای شرایط و ضوابطی است که در ادامه ذکر می کنیم:

از جمله شروط مهم دریافت ویزای کانادا، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی است. این تسلط باید در ۴ زمینه مهارتی زبان، یعنی نوشتاری، گفتاری، شنیداری و محاوره‌ای باشد. حداقل نمره دریافتی از آزمون‌های زبان برابر CLB5 است. پیش ازدرخواست ویزا باید در یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس یا یکی از آزمون‌های معتبر زبان فرانسه شرکت کنید و نمره لازم را دریافت نمایید. اگر نمره شما از حداقل کمتر باشد، درخواست شما ریجکت خواهد شد.

یکی دیگر از شروط مهم، تمکن مالی است، زیرا دولت کانادا در برابر هزینه‌های زندگی افرادی که از راه ویزای استارت آپ اقامت می‌گیرند تعهدی ندارد. باید هزینه زندگی حداقل ۶ ماه خود و اعضای خانواده‌‌تان در حساب بانکی قرار دهید تا اثبات کننده توانایی مالی شما باشد.

از دیگر شروط اخذ ویزای استارت آپ، تثبیت کسب و کار و جلب اعتماد یکی از سازمان‌های معتبر از سوی اداره مهاجرت کانادا است.

اخذ ویزا از طریق استارت آپ

کدام سازمان‌های کانادایی حامی استارت آپ هستند؟

برنامه استارت آپ برای کسانی مناسب است که در زمینه کارآفرینی بسیار قوی‌اند. فرد درخواست کننده ویزای کانادا باید دولت را قانع کند که این کسب و کار با حداقل شرایط می تواند در حوزه جهانی گسترش یابد و درآمدزایی خوبی نیز دارد. به همین منظور دولت کانادا سازمان‌هایی را قرار داده است تا توانایی افراد متقاضی را بسنجد و میزان مهارت آنها را بررسی کند.

سازمان‌های حامی استارت آپ به ۳ گروه تقسیم می‌شوند:

۱.اینکیوبیتر

این سازمان تخصص یافته از انواع استارت آپ‌ها حمایت می‌کند و کمک زیادی به اجرا و رشد بیزینس‌ها می‌کند.

۲.انجل اینوستر

این سازمان برای کسب و کارهای نسبتا کوچک است که سرمایه گذاری‌های کوچک را انجام می‌دهد.

۳.ونچر کپیتالیست

سرمایه گذاری‌های کلان در استارت آپ‌های در حال ارتقاء توسط این سازمان انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید اقامت کانادا را بدست آورید باید بیزینس خود را به یکی از سازمان‌های ذکر شده معرفی نمایید و آنها را متقاعد سازید که کسب و کار شما میتواند توسعه پیدا کند. اگر سازمان رجوع شده با درخواست شما موافقت سازد نامه‌ای در خصوص حمایت از بیزینس شما صادر می‌کند که یک مدرک اصلی و مهم برای اخذ اقامت کانادا است.

اخذ ویزا از طریق استارت آپ

هزینه ویزای استارت آپ

هزینه دقیقی برای ویزای استارت آپ کانادا وجود ندارد ولی مبلغی حدود ۹۵ هزار دلار برای مهاجرت از این راه لازم است.

استارت آپ های موفق در کانادا

*استارت آپ‌های حوزه کشاورزی

شرکت TERRAMERA که اقداماتی در زمینه هوشمندسازی گیاهان انجام داده تا کنون ۸۰ میلیون دلار هزینه کرده است. هدف مهم و اصلی این شرکت حذف کودهای شیمیایی و مصرف سموم آلی گیاهی بوده که در نتیجه آن خروجی محصول بالا می‌رود و سلامت آن چندین برابر رشد می‌کند.

*استارت آپ‌های حوزه غذا

*استارت آپ‌های حوزه تبلیغات

*استارت آپ‌های حوزه IT

در بخش‌های پیشین سعی کردیم مطالب مفیدی در خصوص ویزای کانادا از راه استارت آپ به شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم از خواندن مطالب حوزه استارت آپ در وبسایت مهاجرت کانادا لذت برده باشید.