راهنمای خرید گینر برای افراد غیر ورزشکار

راهنمای خرید گینر برای افراد غیر ورزشکار

اینکه آیا واقعاً به یک مَس گینر نیاز دارید یا خیر، یک سؤال پیچیده است. اگر شما فردی هستید لاغر و با مفاصل کوچک که متابولیسم سریعی دارد و به‌سختی وزن اضافه می‌کند حتماً سعی می‌کنید کمی وزن خود را افزایش دهید. شما می‌توانید در هر وعده غذایی غذای فوری بخورید و اصلاً چاق نشوید، پس ممکن است یک مَس گینر همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

اگر ورزشکار نیستید و فقط می‌خواهید از مَس گینرها برای افزایش وزن استفاده کنید بهتر است این کار را نکنید، زیرا مَس گینرها کالری زیادی دارند و اگر شما از آن‌ها استفاده کنید و ورزش نکنید کالری‌ها در بدن شما انباشته شده و به چربی تبدیل می‌شوند. این موضوع می‌تواند برای شما مضر باشد و بیماری‌های زیادی را در شما ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است در کنار مصرف گینر ورزش هم بکنید.

مَس گینر چیست؟

مَس گینرها مکمل‌هایی هستند که برای افزایش وزن استفاده می‌شوند. بسیاری از گینرهای موجود در بازار سرشار از کالری هستند، که احتمالاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. بااین‌وجود، ازآنجایی‌که بسیاری از این مکمل‌ها کالری را از کربوهیدرات‌ها و منابع چربی مضر تأمین می‌کنند، پس باید برای خرید گینر دقت کنید. یک مَس گینر خوب باید مقدار بیشتری کربوهیدرات خوب، مقدار متوسطی پروتئین و چربی کمتری داشته باشد.

دلایل استفاده از مَس گینر

استفاده از گینر مزایای زیادی دارد که افراد غیر ورزشکار هم می‌توانند از آن استفاده کنند. البته این افراد باید به میزان کم از این مکمل‌ها استفاده کنند یا هنگام مصرف این مکمل‌ها ورزش هم بکنند.

  • افزایش وزن با مصرف کالری بیشتر: دلیل اصلی که هر فردی به دنبال استفاده از پودر پروتئین افزایش وزن یا مَس گینر است این است که نمی‌تواند با خوردن غذا به وزن ایده آل خود برسد. افزودن یک مَس گینر به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای کالری روزانه را برآورده کنید. این مکمل‌ها کالری زیادی دارند و به همین دلیل باید در کنار مصرف آن‌ها ورزش کنید. اگر ورزش نکنید ممکن است به بیماری‌های مختلفی مانند چاقی، دیابت، مشکلات قلبی و … مبتلا شوید.
  • بهبود رشد و ریکاوری عضلانی: بیشتر مَس گینرها شامل ال گلوتامین هستند. این ماده یک اسیدآمینه است که به رشد عضلانی و ریکاوری عضلات بعد از تمرین کمک می‌کند. گلوتامین لوسین را افزایش می‌دهد که به کاهش خستگی عضلات و افزایش سطح هورمون رشد کمک می‌کند. گلوتامین موجود در مَس گینر همچنین می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند و حتی در افزایش تعداد کالری سوزانده شده در طول ورزش نقش داشته باشد. این بدان معناست که شما هنوز هم می‌توانید ماهیچه‌های بدون چربی ایجاد کنید و فقط وزن خود را به‌تنهایی اضافه نکنید.

اگر فردی هستید که فعالیت بدنی زیادی ندارید، اما بازهم لاغر هستید، برای مصرف مَس گینر باید با یک پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این اقدام برای شما مناسب است و لاغر بودن شما علت دیگری ندارد.

بهترین مکمل‌های گینر برای افراد غیر ورزشکار

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که گینر چیست؟ و بهترین گینر کدام است؟ در اینجا تعدادی از بهترین مکمل‌های گینر را به شما معرفی می‌کنیم که ترکیبات خوبی دارند و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته برای خرید این محصولات حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

  1. پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس

هر وعده از مکمل پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس هنگام استفاده به‌صورت مخلوط در آب ۶۵۰ کالری به شما می‌دهد. بخش اعظم کالری از کربوهیدرات‌ها (۸۵ گرم) و ۶۰ گرم هم پروتئین به دست می‌آید. هر کیسه از این مکمل همچنین حاوی چند نوع ویتامین و مواد معدنی است که بدون شکر اضافه‌شده، به افزایش وزن و بهبود عملکرد مناسب شما کمک می‌کند. از این پودر قبل از تمرین، بعد از تمرین یا حتی به‌عنوان جایگزینی برای وعده‌های غذایی در کنار وعده‌های غذایی کامل استفاده کنید.

  1. پودر گینر سوپر نچرال نوتریشن

اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید باید کالری دریافتی خود را افزایش دهید. یک وعده یا دو و نیم پیمانه از این پودر مَس گینر ۶۳۰ کالری و ۵۳ گرم پروتئین آب‌پنیر برای افزایش حجم و عضله سازی در اختیار شما قرار می‌دهد. این مکمل بدون گلوتن است و سه طعم مختلف وانیلی و شکلاتی دارد.

راهنمای خرید گینر برای افراد غیر ورزشکار

  1. پودر گین ژن استار ۳۰۰۰گرمی

این مکمل مَس گینر بدون هورمون رشد، بدون سویا و بدون گلوتن است. همچنین بدون رنگ مصنوعی ساخته می‌شود. این مکمل حاوی ۷۲۰ کالری، ۱۲۳ گرم کربوهیدرات و ۳۹ گرم پروتئین است. اگر ترجیح می‌دهید کالری اضافی خود را به‌جای نوشیدنی به‌عنوان کیک بخورید، می‌توانید از این مکمل برای تهیه کوکی‌های پروتئینی استفاده کنید.

  1. ساشه گینر وی لایف بایوکس

این مکمل با ۱۹۰ کالری در هر وعده بهترین مکمل برای افرادی است که ورزش نمی‌کنند و می‌خواهند وزن اضافه کند، چون کالری کمتری نسبت به گینرهای دیگر دارد. البته این مکمل برای ورزشکاران هم مفید است. آن‌ها می‌توانند این گینر را قبل از تمرین برای سوخت‌رسانی مصرف کرده و از رشد عضلات بدون چربی حمایت کنند.

  1. پودر ریل گین یونیورسال

افرادی که گیاه‌خوار هستند و می‌خواهند وزن اضافه کنند می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. افزایش وزن در افراد وگان خیلی سخت است و به همین دلیل بهترین روش این است که از مَس گینر استفاده کنند. هر وعده حاوی ۸۲ گرم کربوهیدرات پیچیده، ۵۳ گرم پروتئین، ۲۴۰ کالری است.

کلام آخر

مَس گینرها به‌سادگی پودرهای غذایی پرکالری هستند که افراد لاغر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته اصلاً نباید آن را جایگزین وعده غذایی خود کنید. افرادی که ورزشکار هستند به‌راحتی می‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کنند و عضلات خود را افزایش دهند. افراد غیر ورزشکار باید با دقت بیشتری از این مکمل‌ها استفاده کنند، چون ورزش نمی‌کنند ممکن است چربی اضافه کنند و این اصلاً خوب نیست.

پس برای خرید و مصرف مَس گینر حتماً با یک پزشک یا مربی حرفه‌ای مشورت کنید تا دچار مشکلات بیشتری نشوید.