طرز تهیه دسر موز بستنی شیک و مجلسی بسیار خوشمزه به صورت قالبی

دستور تهیه دسر موز بستنی

طرز تهیه دسر موز بستنی

 

دسر موز بستنی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. اگر در خانه موز های رسیده و سیاه دارید دست به کار شوید این دسر خوشمزه و راحت را تهیه کنید. ترکیب موز و بستنی یکی از ترکیب های بسیار هیجان انگیز و خوشمزه می باشد که طعم هم پسندی دارد و شما می توانید با افزودن کمی شکلات چیپسی مزه و ظاهر آن را فوق العاده کنید. این قالب به دلیل داشتن ژلاتین به صورت قالبی می باشد و شما می توانید از انواع قالب های تک نفره یا بزرگ استفاده کنید. اگر دوست دارید در فصل تابستان یک دسر خنک و راحت تهیه کنید دسر موز بستنی را به خاطر داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر موز بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر موز بستنی خوشمزه و تابستانی

  • شیر ۳ پیمانه
  • شکر ۵ الی ۶ ق غذا خوری
  • بستنی لیوانی وانیلی یا زعفرانی ۲ عدد
  • موز رسیده ۲ عدد
  • خامه ۱ بسته ۲۰۰ گرمی
  • ژلاتین ۳ ق غذا خوری سر پر
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه دسر موز بستنی خوشمزه و قالبی برای پذیرایی

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین را بن ماری کنید. برای این کار آب سرد را داخل یک کاسه ریخته و ژلاتین را روی آن بپاشید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد یک کتری آب روی حرارت قرار دهید و بگذارید بجوش بیاید و بعد کاسه ژلاتین را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

ژلاتین بن ماری شده را از روی کتری بردارید و بگذارید تا خنک شود. شیر و شکر و موز را باید میکس کنید. مواد را داخل مخلوط کن بریزید و خوب بزنید تا مانند شیر موز پوره یکدست شود، می توانید از ۱۲۳ یا بلندر یا اگر هیچ دستگاه برقی در دسترس ندارید موز را له کنید و شیر و شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه دسر موز بستنی

در ادامه باید خامه و بستنی و ژلاتین بن ماری شده را به مواد فوق اضافه کنید و مجدد مواد را داخل مخلوط کن میکس کنید تا یکدست شود. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مواد دسر را داخل آن بریزید و برای ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس داخل دیس قرار دهید و با موز و میوه دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر موز بستنی شیک و خوشمزه

  1. می توانید به دلخواه در انتها مغزیجات دلخواه را به دسر اضافه کنید.
  2. می توانید از کمی شکلات چیپسی نیز استفاده کنید.
  3. این دسر به دلیل داشتن خامه خیلی راحت از قالب جدا می شود، فقط لازم است دور تا دور دسر با دست جدا کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه