طرز تهیه ترشی بامیه با پوره گوجه فرنگی فوق العاده خوشمزه + فیلم

دستور تهیه ترشی بامیه با پوره گوجه

طرز تهیه ترشی بامیه با پوره گوجه

 

ترشی بامیه با پوره گوجه یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و لذیذ است که شما می توانید با پوره گوجه فرنگی تهیه کنید. ترشی ها از زمان گذشته تا به امروز تهیه می شدند و اختلاف نظر های مختلفی برای تخمین زمان دقیق اولین ترشی وجود دارد و تاریخ شناس ها عمر این خوراکی را حدود ۲۰۰۰ سال تخمین زدند و اولین بار در هندوستان این ترشی ها تهیه شدند. ترشی ها راهی است که می توانید خارج از فصل سبزیجات را داشته باشید و به همراه غذا سرو کنید. ترشی بامیه روشی که به شما یاد خواهیم داد فوق العاده خوشمزه و تند و تیز است و شما می توانید همراه این آموزش ویدیو آن را نیز در انتهای پست مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی بامیه با گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی بامیه با پوره گوجه و تمر هندی

  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • تمر هندی ۱ ق غذا خوری
  • سرکه ۱ پیمانه
  • بامیه ۱ پیمانه
  • سیر ۳ حبه
  • ترخون و سیاه دانه به مقدار لازم
  • فلفل سبز تند ۱ عدد
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی بامیه با پوره گوجه

مرحله اول: آماده سازی گوجه فرنگی

ابتدا گوجه فرنگی را بشورید و رنده ریز بزنید و یا داخل غذاساز یا با کمک گوشتکوب برقی میکس و پوره کنید. سپس داخل یک قابلمه ریخته و در ادامه تمرهندی را به همراه ۲ ق غذا خوری آب جوش خوب مخلوط کنید تا یکدست شود و بعد از یک صافی عبور دهید تا مغز و هسته داخل صافی بماند و عصاره تمر هندی گرفته شود.

مرحله دوم:  پخت مواد

در ادامه مواد را روی حرارت قرار دهید و کمی هم بزنید تا آب اضافه تبخیر شود. فلفل سبز تند را بشورید و اسلایس بزنید و به همراه سیره پوره شده یا خرد شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها حدود ۱ ق غذا خوری نمک  و سرکه به مواد اضافه کنید، در این مرحله می توانید از هر نوع ادویه ی که دوست دارید استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی بامیه

بامیه ها را خوب بشورید و دم آن را کمی بگیرید. دقت کنید گرفتن اضافه دم بامیه باعث خروج ماده لزج آن می شود و ترشی را لیز می کند. کمی ترخون خشک را به همراه کمی فلفل سیاه سابیده شده یا دانه درشت به مواد گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد بامیه شسته شده را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی بامیه با گوجه

حالا بعد از چند دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و داخل یک شیشه تمیز بریزید و روی آن را در حدی سرکه بریزید که لبه شیشه را بگیرد و بعد در یخچال قرار دهید و برای دو هفته صبر کنید تا ترشی برسد و سپس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی بامیه با پوره گوجه خوشمزه و تند و تیز

  1. از بامیه های یکدست استفاده کنید تا ظاهر ترشی جذاب تر باشد.
  2. می توانید از سرکه سفید یا قرمز استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد.
  3. می توانید به دلخواه خود مقدار تندی این ترشی را تغییر دهید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه