طرز تهیه کلوچه بدون فر و همزن برقی ساده و خوشمزه و نرم گام به گام

دستور پخت کلوچه بدون فر و همزن برقی

طرز تهیه کلوچه بدون فر و همزن برقی

 

کلوچه بدون فر و همرن برقی یکی از روش تهیه یک کلوچه خوشمزه خانگی می باشد که نیازی به فر یا همزن برقی ندارید و‌می توانید به راحتی این کلوچه را در خانه برای یک عصرانه خوش طعم و ساده تهیه کنید. کلوچه ها همراه با چای و قهوه بسیار دلچسب هستند و شما می توانید در مواقعی که دسترسی به فر و همزن ندارید از این رسپی استفاده کنید. این کلوچه بافت نرمی دارد و داخل تابه تهیه می شود و شما می توانید با اطمینان کامل این کلوچه را تهیه کنید، همه مواد به پیمانه گفته شده تا بتوانید با یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه آشپزی اندازه گیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کلوچه بدون فر و همزن برقی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه بدون فر و همزن برقی ساده و خوشمزه

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • ماست شیرین ۳ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • آرد قنادی ۳ پیمانه
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه کلوچه بدون فر و همزن برقی ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید. سپس با کمک با پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی همه مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

ماست را داخل کاسه ریخته و بیکینگ پودر هم بزنید تا ماست حالت پفکی بگیرد. تخم مرغ را با وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با یک چنگال یا همزن دستی خوب هم بزنید تا از لختگی خارج و کرمی رنگ شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کلوچه

در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و سپس ماست  و زعفران را اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا مواد یکدست شوند. مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و با دست کمی مواد خمیر را ورز دهید تا جمع شود، خمیر را داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: پخت کلوچه بدون فر در تابه

یک تابه نچسب انتخاب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید برای ۱۵ دقیقه تا گرم شود. از مواد کلوچه بردارید و در دست به آن به شکل گرد حالت دهید و داخل کنجد بزنید و بعد در تابه گرم شده قرار دهید و روی درب تابه دمکنی بگذارید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا کلوچه پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کلوچه بدون فر و همزن برقی ساده

  1. روغن مایع جایگزین ندارد.
  2. می توانید بجای زعفران از پودر کاکائو نیز استفاده کنید.
  3. می توانید کلوچه را داخل کنجد نزنید و به صورت ساده تهیه کنید.
  4. کلوچه بعد از پخت پهن می شود و بهتر است کلوچه ها را با فاصله از هم قرار دهید.
  5. کف تابه را کمی چرب کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کلوچه بدون فر و همزن برقی ساده و خوشمزه و نرم گام به گام
4.7 (93.33%) 3 votes