طرز تهیه گراتن سیب زمینی با کالباس خوش طعم و ساده مرحله به مرحله

دستور پخت گراتن سیب زمینی با کالباس

طرز تهیه گراتن سیب زمینی با کالباس

 

گراتن سیب زمینی با کالباس یکی از انواع گراتن ها می باشد که بسیار ساده ولی در عین حال خوشمزه و لذیذ و شما می توانید به راحتی با کالباس دلخواه خود آن را در خانه تهیه کنید. گراتن ها داخل همان ظرفی که پخته می شوند سرو می شوند و بهتر است بعد از خارج کردن از فر کمی صبر کنید و بعد مواد را برش بزنید تا بافت و لایه های آن از هم نپاشید. شما می توانید این گراتن را داخل تابه دو طرفه تهیه کنید. یکی از اجزای اصلی گراتن سس بشامل یا همان سس سفید می باشد که باعث نرم شدن بافت لایه های گراتن می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه گراتن سیب زمینی با کالباس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گراتن سیب زمینی با کالباس و قارچ

  • سیب زمینی ۵ عدد
  • کالباس ۷ ورق
  • قارچ ۱۰ عدد
  • شیر ۲ پیمانه
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن سیب زمینی با کالباس و سس بشامل

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی با یک ضخامت ثابت خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی ها را سرخ کنید. سیب زمینی ها را از تابه خارج کنید و کالباس خرد شده را اضافه کنید و دو طرف آن را خوب سرخ کنید. می توانید کالباس را سرخ کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه سس سفید

در ادامه باید سس بشامل را تهیه کنید. برای این کار کره را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا ذوب شود، سپس آرد را به همراه کره تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و سس به غلظت برسد و در انتها ادویه ها را به سس بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: چیدن لایه

در ادامه قارچ را نیز خرد کنید و با حرارت بالا کمی تفت دهید تا آب اضافه آن کشیده شود. فلفل دلمه ای را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید. کف ظرف پیرکس مورد نظر را چرب کنید و یک لایه سیب زمینی و کالباس و قارچ و فلفل دلمه و کمی آویشن چیده و روی آن پنیر و کمی سس و همین طور لایه ها را تکرار کنید.

مرحله چهارم: پخت گراتن سیب زمینی و کالباس

در ادامه همه مواد را به صورت لایه ی روی هم قرار دهید و ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا گراتن پخته و پنیر ذوب شود و در انتها می توانید کمی گریل را روشن کنید تا روی گراتن طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گراتن سیب زمینی با کالباس با سس بشامل در فر

  1. می توانید همه مراحل را داخل یک تابه انجام دهید.
  2. فلفل دلمه قابل حذف می باشد.
  3. می توانید از هر نوع کالباس یا ژامبونی که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه