کینوا گرانولا (کینولا) چیست؟

کینوا گرانولا (کینولا) چیست؟

برای معرفی کینولا در وهله اول بهتر است با کینوا و گرانولا آشنا شوید.

گرانولا از اواخر قرن نوزدهم یکی از غذاهای اصلی کشور آمریکا بوده است که کعمولا در وعده صبحانه به همراه شیر مصرف می‌شود. این صبحانه مقوی که از غلات کامل (مثل جو دوسر پرک)، آجیل، عسل و میوه های خشک تشکیل شده است که رفته رفته محبوبیت خود را در طول سال ها به عنوان یک وعده صبحانه و میان وعده،حفظ کرده است. همچنین گرانولا را می‌توان در پخت کیک استفاده و به همراه ماست و انواع دسرها میل کرد. امروزه گرانولا را می‌توان در انواع مختلف، از بدون گلوتن گرفته تا کم قند و… تهیه کرد.

کینوا یا خاویار گیاهی چیست؟ دانه کینوا یک نوع شبه غلات می‌باشد که منشا آن در آمریکای جنوبی بوده است و به تازگی در سراسر جهان شناخته شده است. کینوا به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد و همینطور پتانسیل آن برای مقابله با گرسنگی در جهان، سال ۲۰۱۳ به عنوان «سال بین‌المللی کینوا» نام گذاری شد. دانه کینوا سرشار از پروتئین و بدون گلوتن می‌باشد و همچنین جایگزین بسیار مناسبی برای برنج است.

کینولند برای اولین بار در ایران، عرضه کننده کینولا می‌باشد که ترکیبی از انواع گرانولا در طمع‌ و مزه‌های مختلف با کینوا است. در سایت کینولد می‌توانید انواع کینوا گرانولا اعم از : کینولا استوایی، سیب و دارچین، قهوه بری و کینولا فیتنس را تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این خوراکی خوشمزه و مقوی بیشتر آشنا شوید.

کینوا گرانولا را چگونه مصرف کنیم؟

  • یکی از مرسوم‌ترین روش‌های مصرف کینوا این است که مقداری که لازم دارید را در کاسه بریزید، یه آن شیر اضافه کنید و میل کنید.
  • می‌توانید به همراه ماست ساده یا ماست میوه‌ای میل کنید تا ترکیبی ترد و کرمی را با هم تجربه کنید.
  • کینولا را میتوانید با ترکیبی از کره بادوم زمینی، عسل و کمی شیر مخلوط کنید و به شکل توپ‌ها کوچولو فرم دهید و بعد از استراحت در یخچال به مدت چند ساعت میل کنید.
  • به عنوان یک میان وعده ساده و مقوی، یک عدد سیب، توت فرنگی یا موز را را خرد کنید به هر اندازه‌ای که خواستید و به همراه چند قاشق کینولا نوش جان کنید.
  • به دسر و بستی به صورت تاپینگ اضافه کنید.

به طور کلی ایده‌های بسیار متوعی برای استفاده از کینوا گرانولا وجود دارد که ما به اختصار برای شما چند مورد مثال زدیم. اما حتما لازم نیست که با چیز دیگری ترکیب شود. با توجه به ارزش غذایی بالای این خوراکی، شما می‌توانید کینوا گرانولا را جایگزین خیلی از خوراکی‌های ناسالم کنید و حتی در رژیم غدایی کودکان خود قرار دهید.

کینوا گرانولا را چگونه مصرف کنیم؟

خواص کینوا گرانولا

به طور کلی ارزش غذایی موجود در کینوا گرانولا بسته به مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است، اگرچه همه آنها منابع خوبی از میکرونوترینت (ریز مغذی‌ها)، فیبر و پروتئین هستند اما هر کدام طبق موادی که در آنها به کار رفته است،کالری، پروتئین، فیبر، چربی یا قند بیشتری نسبت به هم داشته باشند.

کینولا کالری متراکم دارد و همچنین سرشار از پروتئین، فیبر و میکرونوترینت می‌باشد. به طور خاص نیز، می‌توانند حاوی آهن، منیزیم، روی، سلنیوم، ویتامین های B و ویتامین E را باشند.با این حال، مشخصات غذایی آن بسته به ترکیبات خاص مورد استفاد در تولید آنها متفاوت است.

به طور کلی، هر چه گرانولا با میوه‌های خشک بیشتر یا شیرین‌کننده‌های بیشتر درست شده باشد، قند بیشتری دارد و همین طور از انواع آجیل بیشتری تشکیل شده باشند، پروتئین بیشتر و آنهایی که حاوی غلات کامل بیشتر هستند، فیبر بیشتری دارند. در ادامه به چند مورد از خواص این خوراکی خوشمزه می‌‌پردازیم :

مناسب برای رژیم لاغری

کینولا سرشار از پروتئین و فیبر است که هر دو آنها به شما کمک می‌کنند که زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید به طوری که پروتئین موجود در کینولا ،بر سطح هورمون‌های مهم سیری مانند گرلین و GLP-1 تأثیر می‌گذارد و دیرتر احساس گرسنگی می‌کنید.

مواد پر پروتئین موجود در گرانولا شامل کینوا، مغزها مانند بادام، گردو و بادام هندی و دانه هایی مانند شاهدانه، کدو تنبل و کنجد می‌باشد.

علاوه بر این، مواد پر فیبر مانند جو، آجیل و دانه‌ها زمان بیشتری برای هضم را صرف می‌کنند، که می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید -و همین طور به کنترل اشتها کمک می‌کنند.

کاهش فشار خون

نشان داده شده است که مواد حاوی فیبر بالا مانند جو و دانه های کتان به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

کاهش سطح کلسترول

جو دوسر منبع خوبی از بتا گلوکان می‌باشد که نوعی فیبر است و برای کاهش سطح کلسترول تام و  کلسترول LDL (بد)  بسیار مناسب است،. بالا بودن این موارد دو عامل اصلی و خطرناک برای بیماری قلبی می‌باشند.

کاهش قند خون

کینوا، غلات کامل، میوه های خشک، آجیل و دانه ها به کاهش و کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند؛ با این حساب کینوا گرانولا خوراکی بسیار مناسبی برای افراد مبتلا به چاقی یا پیش دیابت می‌باشد.

بهبود سلامت روده

مشخص شده است که گرانولا در مقایسه با دیگر غلات صبحانه که به همراه شیر مصرف می‌شوند، سطح باکتری های سالم روده را بیشتر افزایش می دهد و به بهبود سلامت روده کمک می‌کنند.

آنتی اکسیدان

موادی مانند نارگیل، دانه های چیا و آجیل برزیلی و کینوا منابع خوبی از آنتی اکسیدان های ضد التهاب مانند اسید گالیک، کورستین، سلنیوم و ویتامین E هستند.

خواص کینوا گرانولا

کینولند، عرضه کننده کینولا

در این مطلب آموختید که کینوا گرانولا را می توان یک خوراکی یا میان وعده در نظر گرفت که تشکیل شده از غلات مانند جو دوسر، عسل رقیق شده، کینوا، انواع مغزها و آجیل خشکبار و در آخر میوه های خشک می‌باشد، گرانولا نزدیک به دویست سال است که به عنوان مفهومی در صنعت غذا شناخته می شود، و می توان در رژیم های غذایی مختلفی آن را به کار برد و برای لاغری هم استفاده می شود، از گرانولا که خوراکی خوش طعمی است، می توان به عنوان میان وعده و صبحانه استفاده نمود، از طرفی یک خوراکی سالم و پر انرژی می باشد، تا کنون برای گرانولا فرمول ثابت و خاصی در نظر گرفته نشده است، و میزان سلامتی آن بستگی به مواردی که در آن به کار برده شده است دارد. شما می‌توانید برای خرید کینولا به سایت کینولند مراجعه کنید و پس از سفارش بسته خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

.