طرز تهیه قارچ سوخاری در فر و توستر رستورانی و خوشمزه با شیر

دستور پخت قارچ سوخاری در فر

طرز تهیه قارچ سوخاری در فر

 

قارچ سوخاری در فر یکی از روش های تهیه این فست فود خوشمزه می باشد که بسیار کم روغن می باشد. برای تهیه قارچ سوخاری در فر باید دما فر را روی بالاترین دما تنظیم کنید. یکی از نکات مهم برای تهیه قارچ سوخاری این است که اصلا نباید قارچ ها را بشورید و باید با دستمال مرطوب تمیز کنید این کار باعث می شود قارچ در حین سرخ شدن آب پس ندهد و اگر دوست دارید قارچ ها را بشورید زیرا نگیرید و بگذارید تا کاملا خشک شود. شما می توانید از پود سوخاری مختلف یا پانکو استفاده کنید. شما می توانید قارچ سوخاری در فر را در کنار انواع غذا های سوخاری سرو کنید و یا می توانید به تنهایی با سس دلخواه آن را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قارچ سوخاری در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری در فر

  • قارچ ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۱/۴ پیمانه
  • آرد سفید ۲ ق غذا خوری
  • پودر سوخاری ۴ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ سوخاری در فر

مرحله اول: آماده سازی قارچ

ابتدا قارچ ها را با کمک یک دستما مرطوب خوب تمیز کنید تا سیاهی ها قارچ از بین برود. اگر قسمتی از قارچ خراب است می توانید آن را با چاقو بگیرید یا می توانید با کمک کارد آشپزی پوست روی قارچ را بگیرید.

مرحله دوم: تهیه مواد

در ادامه تخم مرغ را با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد شیر و ادویه ها را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تاخوب مخلوط شوند. داخل یک بشقاب دیگر آرد سفید را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و پاپریکا و پودر سیر خوب مخلوط کنید و پودر سوخاری را نیز داخل یک بشقاب دیگر بریزید.

مرحله سوم: سوخاری کردن قارچ

حالا فر یا توستر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا کاملا داغ شود. سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و آماده کنید. حالا باید ابتدا داخل مابه تخم مرغ بعد به آرد بزنید و بعد مجدد داخل مایه تخم مرغی و در انتها به پودر سوخاری بغلطانید و روی سینی فر یا توستر بچینید.

مرحله چهارم: پخت قارچ سوخاری در فر

تمام قارچ ها را به روش فوق سوخاری کنید و داخل سینی فر قرار دهید و فر با دمای ۲۰۰ درجه روی حالت کانوکشن که دما هم از بالا و هم پایین روشن باشد بگذارید تا قارچ ها طلایی و سرخ شوند. برای توستر نیز به همین روش عمل کنید ولی در توستر امکان زودتر سرخ شدن وجود دارد و بهتر است چک کنید کنید. قارچ ها را از روی سینی بردارید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قارچ سوخاری در فر خوشمزه و ساده

  1. حتما از پودر سوخاری استفاده کنید و آرد سوخاری برای تهیه این غذا مناسب نیست.
  2. پودر پولکی گزینه خوبی برای تهیه قارچ سوخاری هستند.
  3. دقت کنید نباید اجازه دهید تا قارچ ها زیاد در مواد سوخاری بماند و همان لحظه در فر قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه