طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی و ساده + فوت و فن

دستور پخت آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

 

آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده یکی از روش های تهیه این پلو بسیار خوشمزه و راحت است. آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده بسیار فوری می باشد و زمان بسیار کمی برای تهیه آن لازم است و شما می توانید گوشت چرخ کرده را به صورت قلفلی در بیاورید و یا با پیاز تفت دهید و بین پلو بریزید. آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده بسیار راحت است و شما می توانید مقدار آلبالو را بنا به ذائقه و سلیقه خود کم و زیاد کنید. این پلو را می توانید به دلخواه شیرین کنید و یا به صورت ترش مزه سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • آلبالو بدون هسته ۱ پیمانه
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • آرد نخودچی ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برنج را با آب بشورید به تا تمیز شود. سپس با مقداری نمک برای ۱ الی ۲ ساعت خیس کنید. آلبالو ها را خوب بشورید و دم آن را جدا کنید. شما می توانید از آلبالو فریزر شده یا تازه به دلخواه استفاده کنید. آلبالو ها را بهتر است با کمک یک نی هسته گیری کنید.

مرحله دوم: پخت آلبالو

آلبالو ها را به همراه شکر و آب گفته شده داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوش بیاید و شربت کم کم غلیظ و خوشرنگ شود. می توانید مواد را بچشید و به دلخواه میزان ترشی و شیرینی آن را تنظیم کنید.

مرحله سوم: تهیه گوشت

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و داخل یک کاسه ریخته و به همراه گوشت چرخ کرده و آردنخودچی و ادویه ها خوب هم بزنید و تا مواد مسنجم شود. سپس از مواد بردارید و در دست گلوله کنید و داخل یک تابه با کمی روغن خوب سرخ کنید تا طلایی شود. اگر زمان دارید می توانید نیم ساعت در یخچال به گوشت استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد و کف روی برنج را بگیرید. برنج را بعد از نرم شدن آبکش کنید و کف قابلمه کمی آب و روغن ریخته و ته دیگ دلخواه قرار دهید و مقداری برنج ریخته و بعد از آلبالو و شربت و گوشت قلقلی های سرخ شده و همین طور ادامه دهید تا برنج و مواد تمام شوند. آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و با ترشی یا سالاد به دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده سریع و مجلسی

  1. می توانید گوشت قلقلی را در بین پلو نگذارید و در انتها روی آن قرار دهید تا ظاهر جذاب تری داشته باشد.
  2. می توانید به دلخواه از آلبالو پخته شده برای تزیین استفاده کنید.
  3. آردنخودچی مانع وا رفتن کوفته ها می شود.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه