طرز تهیه خورش کرفس با رب گوجه ساده و خوش طعم با گوشت و مرغ

دستور پخت خورش کرفس با رب گوجه

طرز تهیه خورش کرفس با رب گوجه

 

خورش کرفس با رب گوجه یکی از خورشت بسیار خوشرنگ و خوشمزه است که می توانید با مرغ یا گوشت تهیه کنید. در این خورش همه مواد برای مرغ و گوشت برابر می باشد و فقط زمان پخت متفاوت است، پس فرقی ندارد شما از گوشت استفاده کنید یا مرغ و یا حتی می توانید به صورت گیاهی این خورش را تهیه کنید. بهتر است برای افزودن رب به خورشت ها آن ها را از ابتدا داخل خورش نریزید و جداگانه تفت دهید تا خوشرنگ تر شود. می توانید از پوره گوجه نیز برای تهیه این خورش استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کرفس با رب گوجه فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس با رب گوجه

  • گوشت یا مرغ ۳۰۰ گرم
  • کرفس ۵۰۰ گرم
  • نعنا خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • جعفری خرد شده ۶ ق غذا خوری
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱.۵ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • لیموعمانی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین، ادویه خورشتی، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کرفس با رب گوجه با گوشت و مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برگ کرفس را از ساقه جدا کنید، کرفس را در اندازه دلخواه خرد کنید و بشورید. برگ کرفس را به همراه نعنا و جعفری ساطوری شده داخل تابه ریخته و با کمی روغن در حد سبزی قورمه سرخ کنید تا از خامی خارج و رنگ آن تیره شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

در ادامه کرفس ها را نیز داخل یک تابه سرخ کنید و کنار قرار دهید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا یکدست شود. گوشت خرد شده یا مرغ را که از قبل مانند گوشت مکعبی خرد کردید را به گوشت اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت گوشت یا مرغ

در ادامه همه ادویه های گفته شده را به گوشت یا مرغ بزنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. حالا مقداری آب روی گوشت ریخته تا گوشت یا مرغ نیم پز شوند. در این مرحله ساقه کرفس و سبزی خرد شده را نیز اضافه کنید و مجدد زمان دهید تا خورشت جا افتاده شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش کرفس با رب گوجه

لیمو عمانی را کمی سوراخ کنید و داخل یک لیوان نیمه ولرم قرار دهید و اجازه دهید تا تلخی لیمو گرفته شود. رب گوجه فرنگی را داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید و به خورش اضافه کنید و در نیم ساعت انتهای لیموعمانی و زغفران را اضافه کنید و نمک خورش را اندازه کنید و به همراه یک پلو زعفرانی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش کرفس با رب گوجه بسیار ساده و لذیذ

  1. می توانید از پرک لیموعمانی یا رب لیموعمانی استفاده کنید و بهتر است با قاشق لیموعمانی را داخل آب فرو کنید تا تلخی آن گرفته شود.
  2. مقدار رب را می توانید کم و زیاد کنید.
  3. سبزی ها را زیاد تفت ندهید وگرنه نعنا زود تلخ می شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه خورش کرفس با رب گوجه ساده و خوش طعم با گوشت و مرغ
5 (100%) 1 votes