طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی مجلسی و خوشمزه در تابه

دستور پخت کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

 

کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی یا کوبیده مرغ با سیخ چوبی یکی از کباب های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید بدون فر داخل تابه تهیه کنید. شما می توانید از سیخ چوبی یا سیخ فلزی برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید و یک غذای مجلسی و خوشرنگ و لعاب برای مهمانی ها تهیه کنید. به دلخواه ی توانید از گوجه گیلاسی و فلفل دلمه رنگی در کنار کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی استفاده کنید. این غذا در کنار یک پلو زعفرانی و سالاد طعم بی نظیری خواهد داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

  • ران و سینه ۳۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • زعفران غلیظ ۱ ق غذا خوری
  • آبلیموترش نوک ق چای خوری
  • آرد سوخاری یا پودر سوخاری ۱ ق غذا خوری
  • گوجه گیلاسی و فلفل دلمه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، سماق، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی مجلسی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

برای تهیه این غذا باید از مخلوط ران و سینه استفاده کنید تا کباب شما خشک نشود. ران و سنیه را با کمک یک چاقو تیز بدون استخوان کنیذ. پیاز و سیر را پوست بگیرید بشورید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

شما می توانید برای میکس کردن یا پوره کردن از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید و اگر هیچکدام را ندارید مرغ را باید ساطوری خیلی ریز خرد کنید. ران و سینه و پیاز و سیر را داخل غذاساز ریخته و خوب میکس کنید و برای بدون دستگاه پیاز و سیر را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوبیده مرغ با سیخ

در ادامه زعفران و ادویه ها و آرد سوخاری و آبلیموترش را اضافه کنید و خوب مواد را میکس کنید تا مسنجم و یکدست شود. اگر خیلی مواد شل بود می توانید کمی بیشتر آرد استفاده کنید. مخلوط تهیه شده را برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

داخل تابه را با کره و روغن چرب کنید. سیخ چوبی را از قبل داخل آب قرار دهید تا نسوزد و بعد از مواد برداشته و روی سیخ چوبی بزنید و خوب با دست سر و ته کباب را به چوب متصل کنید و اگر مواد از روی سیخ افتاد می توانید بعد از سیخ زدن ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد داخل روغن داغ سرخ کنید. داخل یک سیخ نیز گوجه و فلفل دلمه خرد شده را نیز سرخ کنید و در کنار کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

  1. سیخ را در حین سرخ شدن بچرخانید تا خوب یکدست سرخ شود و می توانید به دلخواه از کمی زعفران در هنگام سرخ شده استفاده کنید.
  2. آرد سوخاری یا پودر آن مانع وا رفتن کباب مرغ می شوند.
  3. افزودن سیر دلخواه است.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه