طرز تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده لذیذ و ساده مرحله به مرحله

دستور پخت گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده

 

گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از خوارک های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید با نان تازه و یا پلو این غذای اصیل و سنتی ایرانی را تهیه کنید. گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده به راحتی و در کمترین زمان ممکن تهیه می شود و اگر به غذا های که بادمجان در آن استفاده می شود علاقه دارید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. بهتر است از بادمجان های کشیده و قلمی استفاده کنید و بادمجان دلمه ای برای تهیه این غذا زیاد مناسب نیست. می توانید در کنار این خوراک خوشمزه از کمی سیب زمینی سرخ شده خلالی نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • بادمجان ۳ عدد
  • گوجه ۲ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۱ حبه
  • آب غوره ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده ساده و سریع

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید. می توانید به صورت نواری یا مکعبی یا حلقه ای برش بزنید. بادمجان ها را داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا بماند و تلخی بادمجان ها گرفته شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سیر را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و در ادامه نوبت اضافه کردن گوشت می باشد، گوشت چرخ کرده را به همراه مواد تفت دهید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت خوب سرخ شود.

مرحله سوم: سرخ کردن مواد

در ادامه رب را به مواد گوشتی اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. سپس کمی آب به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت پخته و غلیظ شود. بادمجان ها را آبکش کنید و روی دستمال نخی قرار دهید و بادمجان ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده

در ادامه گوجه ها را حلقه ای برش بزنید و داخل تابه کمی سرخ کنید. حالا بادمجان و گوجه را داخل تابه گوشت قرار دهید و آب غوره را اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و صبر کنید تا مزه ها به خورد هم برود سپس داخل بشقاب ریخته و با پیاز داغ سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده مرحله به مرحله

  1. می توانید از آبلیموترش یا پودر غوره نیز استفاده کنید.
  2. می توانید از فلفل دلمه و قارچ نیز استفاده کنید.
  3. می توانید بجای گوجه بزرگ از گوجه های گیلاسی استفاده کنید.
  4. بری خوشمزه تر شدن می توانید کمی زعفران نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده لذیذ و ساده مرحله به مرحله
3.3 (65%) 4 votes