یک ریال تعرفه سئو؛ میلیون‌ها برابر ارزش خدمات سئو

یک ریال تعرفه سئو؛ میلیون‌ها برابر ارزش خدمات سئو

اینکه بگوییم سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ یک سال چالش‌برانگیز برای تجارت بوده است، بیهوده نگفته‌ایم. ازآنجایی‌که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک با مشکل مواجه می‌شوند و اقتصاد جهانی به دلیل کووید – ۱۹ به آن ضربه وارد می‌شود، بازاریابان دیجیتال خود را در موقعیت منحصربه‌فردی می‌یابند.

بر خلاف بسیاری از کسب‌وکارهای آفلاین، اکثر بازاریابان دیجیتال مجبور به تعطیلی نبودند، اما همچنان تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. با نگاهی به آینده، آن‌ها باید در منظره‌ای که مملو از عدم قطعیت است حرکت کنند.

 

در این مواقع حیاتی چه‌کار کنیم؟

در این مواقع دلهره‌آور راه‌هایی برای موفقیت وجود دارد. یکی از این مسیرها ایجاد اعتماد است. تحقیقات نشان می‌دهد که در طول همه‌گیری، مردم اعتماد خود را به مؤسسات خاصی حفظ کرده‌اند، به‌ویژه مؤسساتی که بیشتر به آن‌ها احساس نزدیکی می‌کنند.

ضروری است که برندها بتوانند در طول این سال‌های بی‌سابقه، برای مشتریان اعتماد بسازند. تمرکز بر سئو سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو بخشی از یک استراتژی بازاریابی مناسب است که می‌تواند به ایجاد زیرساخت محکم اعتماد کمک کند. خدمات سئو همچنین به طور منحصربه‌فردی برای شرایط فعلی مناسب است زیرا به مشتریان دیجیتالی دسترسی پیدا می‌کند که ممکن است در خانه پناه بگیرند و به تعهد هزینه سنگین نیاز ندارند.

 

اجماع سئو در بین بازاریابان

این باور که سئو یک استراتژی حیاتی برای سال ۲۰۲۲ است، موردی است که اکثر بازاریابان به آن اعتقاد دارند. گزارش اخیر Conductor (از طریق ژورنال موتور جستجو) نشان داد که ۶۳٪ از بازاریابان بر این باورند که خدمات سئو سایت با ادامه مبارزه با Covid-19  از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

همچنین چالش‌هایی وجود دارد که باید با آن‌ها روبرو شویم. ۸۶ درصد از بازاریابان احساس می‌کنند که رسیدن به اهدافشان در سال ۲۰۲۲ دشوارتر خواهد بود. این نشان می‌دهد بازاریابان که انتظار دارند با سختی‌های بیشتری روبرو شوند، سئو را به‌عنوان یک اقدام متقابل مفید می‌بینند.

 

چگونه اعتماد و سئو با هم ترکیب می‌شوند

قابل‌اعتماد بودن در مرکز سئو قرار دارد. هنگامی که یک مصرف‌کننده جستجویی را انجام می‌دهد، به دنبال اطلاعاتی است که بتواند به آن ایمان داشته باشد. انتظار آن‌ها این است که نتایج جستجوی آنها صحیح و قابل‌اعتماد باشد. به همین دلیل است که گوگل دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت E-A-T خود را معرفی کرد تا اطمینان حاصل شود که محتوا دارای تخصص، اعتبار و قابل‌اعتماد است.

هنگامی که در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب می‌کنید، به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که منبع اطلاعاتی قابل‌اعتمادی هستید. مصرف‌کنندگان برندهایی را می‌خواهند که بتوانند به آنها اعتماد کنند و تحقیقات نشان داده است که اعتماد عامل اصلی خرید مشتریان از برندها است. وقتی برای سئو تلاش می‌کنید، متعهد به‌اشتراک‌گذاری محتوای مفید و معتبر هستید.

 

سرمایه‌گذاری هوشمندانه در زمان‌های نامطمئن

شاید یکی از بزرگ‌ترین دلایل برجسته شدن سئو در سال جاری این باشد که مردم مدت‌هاست آن را به‌عنوان یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی می‌دانند. گزارشی از BrightEdge (از طریق ژورنال موتور جستجو) اعلام می‌کند که بیش از ۴۰٪ درآمد توسط ترافیک ارگانیک به دست می‌آید.

این بدان معناست که کمتر از نیمی از درآمد شما می‌تواند از بازدیدکنندگان ارگانیک سایت باشد که اکثر آنها به لطف مشاوره سئو به آنجا هدایت می‌شوند. حفظ رتبه‌بندی جستجوی قوی برای داشتن یک موقعیت مالی ثابت بسیار مهم است.

همچنین شایان‌ذکر است که سئو یک سرمایه‌گذاری است که می‌تواند برای مدت طولانی سود را به همراه داشته باشد. درحالی‌که همیشه باید منابعی را در رتبه‌بندی و محتوای جستجوی خود قرار دهید.

رتبه‌بندی شما مستقیماً به سرمایه‌ای وابسته نیست که می‌توان آن را مانند PPC روشن و خاموش کرد. یافتن راه‌هایی برای افزایش بودجه بازاریابی شما در سال ۲۰۲۲ ضروری است، به‌خصوص به این دلیل که ۶۵ درصد از بازاریابان انتظار کاهش بودجه سالانه خود را در سال جاری دارند.

 

آب‌وهوای طوفانی با استراتژی  سئو

آنچه باید واضح باشد این است که بهترین شرکت سئو به یک کسب‌وکار کمک می‌کند تا پایه‌ای مستحکم که ریشه در قابلیت اعتماد دارد بسازد و همچنین بازگشت سرمایه بلندمدتی را ارائه دهد.

همان‌طور که چالش‌های امسال نشان داده‌اند، بهترین راه برای حفظ عدم اطمینان این است که حفاظ‌هایی در اطراف کسب‌وکار خود داشته باشید تا بدون توجه به منابع فوری شما، گردش ثابتی از بازدیدکنندگان به سایت خود داشته باشید.

سئو بخش اساسی از راه‌اندازی این نرده‌ها برای محافظت از شما در برابر روزهای سخت است. گزارش BrightEdge همچنین نشان می‌دهد که ۵۱٪ از کل ترافیک وب‌سایت از جستجوی ارگانیک است. با یک استراتژی سئو قوی، می‌توانید ترافیک وب‌سایت را حفظ کنید حتی اگر مجبور به کاهش موقت بودجه بازاریابی خود باشید.

حفظ ترافیک ارگانیک شما همیشه مهم است، اما اگر با آب‌های آشفته مواجه هستید، می‌تواند راه نجاتی در طوفان باشد. به همه این دلایل، بازاریابان علاقه دارند که آگاهانه  که استراتژی سئو قوی را دوچندان کنند تا در بقیه سال جاری قوی بمانند و برای هرگونه ناملایمات آینده آماده شوند.

 

چرا سئو میلیون‌ها تومان می‌ارزد؟

سئو علاوه بر دلایلی که در بالا گفتیم و  از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های مهم برای کسب‌وکار بوده است، مزیت‌های دیگری هم در غیر شرایط حساس این‌چنینی دارد که ما را مجاب می‌کند به سمت آن برویم. خدمات سئو باعث افزایش آگاهی از برند ما می‌شود.

دامنه دسترسی ما را با انجام تحقیق کلمات اصولی به مخاطب هدفمند بیشتر می‌کند و در طولانی‌مدت با افزایش اعتبار سایت ما،با تلاش‌های ساده‌تر می‌توانیم افزایش ترافیک و فروش بیشتری داشته باشیم.

به همین دلایل است که ارزشی که ما از سئو به دست می‌آوریم خیلی بیشتر از هزینه سئو و تعرفه‌های آن است. مزیتی که سئو به کسب‌وکار ما می‌رساند در واقع نسبی مثل یک ریال در برابر میلیون‌ها تومان در طول تلاش‌های سئو ما است.

 

آیا باید از سئو استفاده کنیم؟

پاسخ کوتاه بله است! سئو یک رویکرد  مبتنی بر داده برای افزایش کیفیت بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار شما و دیده‌شدن کسب‌وکار شما است. مزایای سئو تنها می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند و ارزش زمان صرف شده برای تحقیق را داشته باشد. سئو به تحلیل زیادی نیاز دارد. این یک عمل پیچیده و همیشه در حال تغییر است.

همان‌طور که فناوری جدید ظهور و تکامل می‌یابد، سئو نیز پیشرفت می‌کند. سئو ترافیک را هدایت می‌کند، برند شما را تبلیغ می‌کند، با مشتریان درگیر می‌شود و به طور مستقیم باتجربه کاربر ارتباط دارد. سئو جزء جدایی‌ناپذیر بازاریابی دیجیتال موفق کسب‌وکار شما است.

 

نتیجه

اگر در موقعیتی هستید که اهمیت سرمایه‌گذاری بودجه بازاریابی خود را برای بازگشت سرمایه طولانی‌مدت و مستمر درک می‌کنید، سئو را انتخاب کنید.هنگامی که اهداف صحیح را در حساب گوگل آنالیتیکس خود پیکربندی کردید، گزارش موفقیت در سئو و مشاهده نتایج بسیار آسان است.

در آن زمان خواهید دید که ارزشی که خدمات سئو می‌تواند در برابر تعرفه سئو برای شما ایجاد کند بسیار بزرگ‌تر و مؤثرتر است و بهتر است که زودتر از این ارزش جا نمانید و به فکر بهینه‌سازی سایت خود در موتورهای جستجو به کمک یک تیم متخصص و کاربلد باشید.