طرز تهیه ماست موسیر با موسیر تازه خانگی و خوشمزه + فیلم

دستور تهیه ماست موسیر با موسیر تازه

ماست موسیر با موسیر تازه

 

ماست موسیر با موسیر تازه یکی از ماست های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید همراه با غذا های مختلف و یا تنقلات سرو کنید. ماست موسیر مزه فوق العاده ای دارد و با موسیر تازه طعم بسیار بهتری دارد. شما می توانید این پیش غذای خوشمزه را در مهمانی و همراه با غذا های خود سرو کنید. بهتر است بعد از تهیه ماست موسیر آن را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. در فصل تیر و مرداد که موسیر تازه به بازار می آید بهترین فصل برای تهیه یک ماست موسیر تازه و خوشمزه است و شما حتی می توانید موسیر را در این فصل بگیرید و برش بزنید و خشک کنید تا در همه فصل ها بتوانید ماست موسیر تهیه کنید. برای تهیه ماست موسیر خانگی باید از ماست پرچرب و خامه ای استفاده کنید تا شبیه به مزه های بازاری شود. این رسپی بسیار خوشمزه تر از نمونه های بازاری نیز می باشد و شما می توانید در انتهای پست ویدیو مربوط به این پست را نیز مشاهده کنید. موسیر یکی از سبزیجات خودرو است که به اسم سیر ایرانی نیز معروف است و در واقع ترکیب پیاز و سیر می باشد و برای سلامت بدن بسیار مفید است زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده می باشد و برای پیشگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماست موسیر با موسیر تازه خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماست موسیر با موسیر تازه خانگی

  • موسیر تازه ۱ عدد
  • ماست چکیده ۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه ماست موسیر با موسیر تازه

مرحله اول: آماده سازی موسیر

ابتدا موسیر را به کمک چاقو پوست بگیرید. پوست گرفتن موسیر مانند سیر است و باید پوست تازه آن را جدا کنید. موسیر ها را ورقه کنید و داخل یک مخلوط آب قرار دهید و بعد ۱۵ دقیقه آبکش کنید.

مرحله دوم: خرد کردن موسیر تازه

سپس موسیر را رنده یا داخل غذاساز بریزید رنده یا پوره کنید. دقت کنید موسیر ها باید دندان گیر باشد و خیلی ریز نشود. به موسیر خرد شده ادویه و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه ماست موسیر با موسیر تازه

ماست را داخل یک کاسه ریخته و موسیر تازه رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. سپس کاسه را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماست موسیر با موسیر تازه خانگی

  1. می توانید به دلخواه به مواد خیار یا نعنا و گل محمدی نیز استفاده کنید.
  2. می توانید برای اینکه رنگ ماست موسیر تیره نشود از فلفل سفید استفاده کنید.
  3. می توانید از گرانولا موسیر نیز استفاده کنید.
  4. ماست آبکی اصلا برای تهیه ماست موسیر با موسیر تازه مناسب نیست زیرا آب می اندازد.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه