طرز تهیه رول دارچینی با خمیر هزارلا با چند قلم مواد با طعم کره

دستور پخت رول دارچینی با خمیر هزارلا

طرز تهیه رول دارچینی با خمیر هزارلا

 

رول دارچینی با خمیر هزارلا یکی از رول های بسیار خوشمزه و ساده است و اگر با خمیر هزارلا تهیه شود زمان بسیار کمی برای پخت آن لازم است. البته شما می توانید خمیر یوفکا نیز استفاده کنید ولی خمیرهزارلا به دلیل بافت و طعمی که دارد یک شیرینی مجلسی تری به شما خواهد داد. شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی یک شیرینی ساده در خانه تهیه کنید. دقت کنید برای تهیه این شیرینی باید یک بسته خمیر هزارلا آماده از لوازم قنادی ها تهیه کنید. خمیر هزارلا یکی از خمیر های بسیار پرکاربرد در صنعت شیرینی پزی بوده که حاوی صدها لایه نازک کره ای بوده که بعد از پخت در فر تبدیل به یک خمیر چند لایه می شود. این خمیر برای انواع شیرینی ها به خصوص کروسان و ناپلئونی کاربرد دارد. تهیه این خمیر در خانه کار آسانی نیست و نیاز به مهارت و تمرین دارد. به همین دلیل خمیر های آماده فروشگاهی بسیار محبوب تر از خمیر های خانگی می باشد و خوشمزگی خمیر خانه را نیز دارد. خمیر هزارلا کاربرد بسیار زیادی دارد. اما رول دارچینی با خمیر هزارلا یکی از شیرینی های ساده و فوری است که اگر یک بسته از خمیر را خانه داشته باشید در کمتر از ۱۵ دقیقه یک شیرینی ناب و جذاب خواهید داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول دارچینی با خمیر هزارلا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رول دارچینی با خمیر هزارلا بدون خمیرمایه

  • کره ۱۰۰ گرم
  • خمیر هزارلا ۱ بسته
  • پودر قند ۲ ق غذا خوری
  • روعن مایع ۵ ق غذا خوری
  • پودر دارچین ۱ ق ذا خوری
  • گردو ریز ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه رول دارچینی با خمیر هزارلا بسیار ساده و فوری

مرحله اول  : آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را اندازه گیری کنید. کره را داخل یک شیر جوش ریخته و ذوب کنید. فر یا سولاردم یا فر برقی خود را دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود. گردو را به صورت خیلی ریز آسیاب کنید.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

در ادامه خمیر هزارلا را از بسته بندی خارج کنید. بهتر است دور تا دور خمیر به اندازه چند میل برش بزنید تا هوا گیری شود و خمیر خوب پف کند. سپس کره آب شده را با روغن مایع و پودر قند و درچین خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: افزودن مواد میانی

در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به اندازه دلخواه برش بزنید. روش را با مواد دارچینی خوب کاور کنید و کمی شکر و گردو ریز بزیرید. حالا از یک طرف خمیر را رول کنید. می توانید در اندازه های مختلف رول ها را تهیه کنید.

مرحله چهارم: پخت رول دارچینی با خمیر هزارلا

وقتی همه رول ها را آماده کردید داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید با فاصله از هم قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا خمیر شروع به پف کردن کند و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید و در انتها روی رول ها پودر قند الک کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی رول دارچینی با خمیر هزارلا شیک و خوشمزه برای پذیرایی

  1. اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین نیز استفاده کنید.
  2. می توانید رول را با پسته و بادام نیز تهیه کنید.
  3. برای خوشرنگ شدن می توانید روی خمیر را با زعفران رومال کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه