طرز تهیه کلم پلو با کلم قرمز (بنفش) فوق العاده خوشمزه با گوشت قلقلی

دستور پخت کلم پلو با کلم قرمز

طرز تهیه کلم پلو با کلم قرمز

 

کلم پلو با کلم قرمز یا همان کلم بنفش یکی از پلو های بسیار ساده ولی در عین حال خوشمزه و ابتکاری می باشد که قرار است بجای کلم سفید از کلم قرمز یا بنفش استفاده شود. این پلو با گوشت چرخ کرده یا همان گوشت قلقلی تهیه می شود و روش پخت آسانی دارد. شما می توانید کلم پلو با کلم قرمز را به روش شیرازی در خانه تهیه و برای نهار و شام و تنوع غذایی بیشتر تهیه کنید. شما می توانید برای خوش عطر شدن این پلو از ترکیب برنج ایرانی و دودی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کلم پلو با کلم قرمز با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کلم پلو با کلم قرمز

  • کلم بنفش ۱ عدد کوچک یا ۱/۲
  • پیاز ۲ عدد
  • آبغوره ۲ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • آردنخودچی ۲ ق غذا خوری
  • برنج ۲ پیمانه
  • سبزی معطر خشک (ترخون،جعفری، ریحان، شوید، تره) ۳ ق غذا خوری
  • زعفران دم شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کلم پلو با کلم قرمز و گوشت قلقلی

مرحله اول: تفت دادن کلم قرمز

ابتدا برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید. کلم بنفش را از وسط به دو نیم کنید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. یکی از پیازها را خلال کنید و داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود و در ادامه کلم بنفش و آبغوره و آبلیموترش و کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافی آن کشیده شود و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: سرخ کردن گوشت قلقلی

در ادامه یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت و آرد و ادویه ها خوب ورز دهید تا مواد به خوبی مسنجم شود. از مواد به اندازه گردو بردارید و شکل دهید. داخل یک تابه روغن ریخته و گوشت قلقلی ها را سرخ کنید.

مرحله سوم: آبکش کردن برنج

برنح را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و کف کند و مداوم کف روی برنج را بگیرید و کمی زنده تر از همیشه از روی حرارت بردارید. منظور از زنده تر یعنی برنج زیاد نرم نشود زیرا آب کلم یاعث شفته شدن آن می شود.

مرحله چهارم: پخت کلم پلو با کلم قرمز

برنج را را آبکش کرده و کف قابلمه ته دیگ دلخواه خود را قرار دهد. یک لایه برنج و کمی از مواد میانی مرحله اول و بعد سبزی خشک معطر را بریزید و هم بزنید و در انتها گوشت قلقلی و کمی زعفران دم شده و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد و برنج تمام شوند و برای ۴۰ دقیقه پلو را دم بگذارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کلم پلو با کلم قرمز به روش شیرازی

  1. می توانید از سبزی معطر تازه نیز استفاده کنید.
  2. می توانید گوشت قلقلی ها را در انتها و موقع سرو روی پلو قرار دهید.
  3. اگر زمان دهید می توانید به مواد گوشت قلقلی استراحت دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه