نوبت دهی و مشاوره آنلاین بهترین دکترهای متخصص اطفال (کودکان و نوزادان) کرج

متخصص کودکان (اطفال)، پزشکی است که به طور ویژه برای درمان و مراقبت از نوزادان، نوجوانان و گاهی بزرگسالان آموزش دیده و تخصص دارد. یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از تولد نوزاد انجام دهید این است که پزشکی را برای نظارت بر سلامت و بهداشت او انتخاب کنید. کودکان به سرعت رشد می‌کنند و در گذر زمان تغییرات فیزیکی، عاطفی و رفتاری متفاوتی را تجربه می‌کنند. از این رو در سنین مختلف نوزادی، کودکی، نوجوانی و جوانی نیازهای منحصر به فردی دارند که خارج از تخصص پزشکان بزرگسالان است.

در این مطلب می‌خواهیم بهترین پزشکان متخصص اطفال در کرج را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم چطور برای نوبت دهی مطب پزشکان و مشاوره پزشکی با بهترین دکترهای متخصص کرج اقدام کنید.

نوبت دهی و مشاوره آنلاین بهترین دکترهای متخصص اطفال (کودکان و نوزادان) کرج

متخصص کودکان چه کسی است؟

این که متخصص کودکان (اطفال و نوزادان) را بشناسید به شما کمک میکند تا در هر زمان که بیماری های مختلفی را در کودک خود دیدید بتوانید به این پزشک مراجعه کنید. متخصص کودکان پزشکی است که در درمان نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان تخصص دارد. مراقبت از اطفال می‌تواند قبل از لقاح شروع شود و تا دوران بارداری ادامه یابد.

تعیین محدوده سنی برای مراقبت از کودکان کار ساده‌ای نیست، زیرا این امر به نیازهای جسمی و روانی فرد بستگی دارد. اما به صورت کلی متخصص کودکان از افرادی که در محدوده سنی زیر ۱۸ سال قرار دارند مراقبت می‌کند و آنها از لحاظ جسمی، روحی و روانی معاینه می‌کند و در صورت مشاهده‌ی هر گونه آسیب اقدام به درمان می‌کند.

کودکان در طول رشد دچار تغییرات سریع جسمی و ذهنی می شوند. متخصص اطفال این واقعیت را درک می‌کند و وضعیت سلامتی کودک را بر اساس محدوده‌های طبیعی سن آنها ارزیابی می‌کند.

وظیفه متخصص کودکان چیست؟

متخصص کودکان تا ۵ سالگی بارها کودک شما را معاینه می‌کند تا از وضعیت سلامت جسمی و ذهنی کودک مطمئن شود. پس از ۵ سالگی، متخصص اطفال فرزند شما را به صورت سالیانه معاینه می‌کند و وضعیت سلامت جسمی و روحی او را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به صورت کلی متخصص اطفال کارهای زیر را انجام می‌دهد:

  • معاینه فیزیکی انجام می‌دهد.
  • واکسن‌های توصیه‌شده در سنین مختلف را به کودک تزریق می‌کند.
  • رشد جسمی، رشد ذهنی و رفتارها و مهارت‌های فردی کودک را در سنین مختلف ارزیابی می‌کند و با استاندارد موجود مقایسه و تحلیل می‌کند.
  • بیماری‌ها، عفونت‌ها، جراحات، شکستگی، دررفتگی و سایر مشکلات سلامتی فرزندتان را تشخیص داده و درمان می‌کند و در صورت نیاز داروهایی مانند مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک را تجویز می‌کند.
  • اطلاعاتی در مورد نیازهای سلامت جسمی و روحی و اجتماعی، ایمنی، تغذیه و تناسب اندام فرزندتان به شما می‌دهد.
  • شما می‌توانید در جلسات معاینات مختلف از متخصص اطفال سؤال‌های مراقبتی خود را بپرسید و مشاوره بگیرید تا بهتر بتوانید نقش خود را به‌عنوان والدین کودک ایفا کنید.
  • در صورتی که کودک شما بیمار شد و به مراقبتی فراتر از تخصص پزشک اطفال نیاز داشت، متخصص کودکان شما را به فوق تخصص مربوطه ارجاع می‌دهد.

متخصصان اطفال طیف وسیعی از خدمات مرتبط با سلامت کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهند. دکتر کودکان بعد از دوره تخصص می‌تواند برای دریافت فوق تخصص اقدام کند، برای مثال فوق تخصص قلب کودکان یا فوق تخصص غدد کودکان و غیره.

شایع ترین علل مراجعه به دکتر متخصص کودکان (اطفال و نوزادان)

حالا که با بهترین دکترهای متخصص اطفال در کرج آشنا شده اید، اجازه بدهید خیلی خلاصه به شما بگوییم شایع‌ترین علل مراجعه به دکتر متخصص کودکان چیست و چرا به متخصص کودکان نیاز دارید.

در زیر لیستی از پنج مورد از شایع‌ترین علت مراجعه به متخصص کودکان وجود دارد:

  • تب: تب شایع‌ترین دلیل مراجعه به متخصص اطفال و نوزادان و البته بزرگ‌ترین نگرانی مادران است.
  • عفونت گوش: عفونت گوش می‌تواند برای کودک بسیار دردناک باشد، به همین دلیل است که اکثر والدین در همان ابتدای عفونت گوش، کودک خود را برای معاینه پیش دکتر اطفال می‌برند.
  • گلودرد: تغییر آب و هوا، سرماخوردگی، عفونت ویروسی، آنفولانزا، کرونا و غیره همگی می‌توانند دلیلی برای گلودرد کودک باشند. گلودرد می‌تواند به گلودرد استرپتوکوکی تبدیل شود که برای بهبودی به آنتی‌بیوتیک نیاز دارد.
  • دل درد: دل درد هم مثل هر کدام از موارد بالا دلایل مختلفی دارد که برای کشف علت آن باید به دکتر کودکان مراجعه کنید.
  • گل‌مژه: شاید خیلی جدی به نظر نرسد، اما گل مژه پنجمین دلیل شایع مراجعه به متخصص اطفال و نوزادان است.

وظیفه متخصص کودکان چیست؟

چگونه یک پزشک اطفال خوب را انتخاب کنیم؟

بهتر است از ابتدای سه ماهه سوم بارداری خود به دنبال یک دکتر کودکان خوب باشید. در مورد انتخاب دکتر اطفال حساسیت و دقت کافی به خرج دهید. شما باید به دنبال پزشکی باشید که علاوه بر داشتن ویژگی‌ها و فاکتور‌های اصلی، شما و همسرتان هم با او احساس راحتی کنید. می‌توانید یک مصاحبه حضوری برنامه‌ریزی کنید تا از مطب دکتر دیدن کنید و بسنجید که چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنید.

چند سؤال وجود دارد که باید در انتخاب متخصص کودکان آن را در نظر بگیرید.

  1. آیا این دکتر شهرت خوبی دارد؟
  2. تحصیلات و تجربه این دکتر چیست؟
  3. آیا پزشک اطفال به فلسفه شما در مورد شیردهی احترام می‌گذارد؟
  4. آیا دکتر به حرف‌های شما گوش می‌دهد و پاسخ سؤال‌های شما را شفاف توضیح می‌دهد؟
  5. فرزندتان با دکترش ارتباط برقرار می‌کند؟
  6. آیا کارکنان مطب خوش برخورد هستند و کودک شما با آنها احساس راحتی می‌کند؟
  7. چقدر طول می‌کشد تا هربار نوبت بگیرید؟
  8. متخصص اطفال وابسته به چه بیمارستانی است؟

چگونه یک پزشک اطفال خوب را انتخاب کنیم؟

لیست معرفی بهترین دکترهای متخصص های کوذکان (أطفال و نوزادان) کرج

  1. دکتر محمدرضا فضل الهی (فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی (ایمونولوژی بالینی) – تخصص کودکان و نوزادان)
  2. دکتر اسفندیار نجفی توانا (متخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های قلب کودکان)
  3. دکتر سوسن ریاحی دهکردی (تخصص کودکان و نوزادان – فوق تخصص بیماری های کلیه کودکان (نفرولوژی کودکان))
  4. دکتر بدری احمدی (متخصص کودکان و نوزادان)
  5. ۵.دکتر افسانه سیدابراهیمی (متخصص کودکان و نوزادان)
  6. دکتر غفور سلگی (فوق تخصص قلب کودکان – متخصص کودکان و نوزادان)
  7. دکتر مسعود حیدری (متخصص کودکان و نوزادان)
  8. دکتر سهراب خزایی (متخصص کودکان و نوزادان)
  9. دکتر احمدرضا ربیعی فر (متخصص کودکان و نوزادان)

چطور بهترین دکتر متخصص أطفال (کودکان و نوزادان) کرج را پیدا کنم؟

شما می‌توانید برای مشاوره آنلاین و نوبت اینترنتی مطب بهترین دکترهای متخصص اطفال کرج به سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو شما می‌توانید با بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص کرج آشنا شوید، نظرات و تجربه‌های دیگران از مراجعه به آن پزشک را بخوانید و بررسی کنید و زمانی که پزشک مورد نظرتان را پیدا کردید، به راحتی و فقط با چند کلیک از پزشک نوبت بگیرید. دیگر نیازی نیست برای گرفتن نوبت از خانه بیرون بروید، ترافیک را تحمل کنید، وقت صرف کنید و یا حتی تلفن را بردارید.