طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر فوق العاده خوشمزه و درجه یک

دستور پخت کوکو سیب زمینی با سبزیجات

کوکو سیب زمینی با سبزیجات

 

کوکو سیب زمینی با سبزیجات یکی از انواع کوکو ها می باشد که بسیار خوشمزه است و شما می توانید این کوکو را با سبزیجات معطر تازه یا خشک در خانه تهیه کنید و در تهیه کوکو ها تنوع به خرج دهید. شما می توانید به دلخواه سیب زمینی را آبپز کنید و یا به صورت خام برای تهیه این غذای فوق العاده استفاده کنید. کوکو سیب زمینی با سبزیجات یکی از غذا های فوری و ساده است که در کمترین زمان ممکن تهیه می شود و برای وقت های که شما زمان کافی برای تهیه غذا ندارید گزینه بسیار خوبی می باشد. کوکو سیب زمینی با سبزیجات از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد و بسیار آسان است و نیاز به ابزار خاصی ندارید. می توانید کوکو سیب زمینی با سبزیجات را به همراه نان تازه یا نان ساندویچی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر درجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات

  • سیب زمینی ۵ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیازچه ۱/۲ پیمانه
  • جعفری خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • شوید ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۳ ق غذا خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق چای خوری
  • زیره ۱ ق چای خوری
  • فلفل قرمز نوک ق چای خوری
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر

مرحله اول: آبپز کردن سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود. یعنی زمانی که با چاقو تست می کنید باید کاملا نرم شده باشد. سیب زمینی ها را آبکش کنید و روی آن آب سرد گرفته و پوست آن را به راحتی جدا کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد با کمک یک پوره کن یا چنگال خوب سیب زمینی را له کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سبزیجات تازه گفته شده را پاک کنید و بشورید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید. شما می توانید از سبزی معطر خشک نیز استفاده کنید. تخم مرغ را به همراه ادویه ها و سبزیجات خرد شده داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا لختگی تخم مرغ از بین برود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو سیب زمینی با سبزیجات

در ادامه سیب زمینی را به همراه آرد اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید تا یکدست شود. مواد باید کاملا منسجم شود. در ادامه از مواد تهیه شده به اندازه گردو بردارید و در دست به آن ها شکل دهید. می توانید به صورت دایره ای یا بیضی به سیب زمینی ها حالت دهید.

مرحله چهارم: پخت کوکو سیب زمینی با سبزیجات

داخل یک تابه مقداری روغن سرخ کردنی ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد کوکو ها را داخل روغن داغ قرار دهید تا سرخ و طلایی شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. سپس روی بشقاب سرو قرار دهید و به همراه سبزی و خیارشور سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات خوشمزه و درجه یک

  1. اگر مواد خیلی چسبنده بود می توانید کمی آرد اضافه کنید.
  2. می توانید کوکو ها را داخل پودر سوخاری بزنید و بعد سرخ کنید.
  3. به دلخواه می توانید از پنیر نیز در تهیه این کوکو سیب زمینی با سبزیجات استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه