غذاهای جادویی و خوشمزه با این 7 پلوپز کاربردی

غذاهای جادویی و خوشمزه با این 7 پلوپز کاربردی

برنج یکی از همه کاره‌ترین محصولات غذایی جهان است: شما می‌توانید هر روز یک غذای متفاوت برنجی را تهیه کنید. پلو یکی از این غذاها است که در بسیاری از کشورها از جمله ایران به شکل‌های متفاوت تهیه می‌شود. در ایران پلو، جز غذاهای اصلی محسوب می‌شود و مردم در بسیاری از مهمانی‌های رسمی خود از این غذا استفاده می‌کنند. از این رو حساسیت زیادی نیز برای پخت آن قائل هستند. از جمله اینکه پلو آنها شفته نشود و یا بیش از حد خشک نشود. همین حساسیت‌ها، کار پخت پلو را کمی سخت کرده است. تا جایی که اگر کسی قلق کار دستش نباشد، ممکن است به راحتی از پس آن برنیاید. این موضوع برای عروس خانم‌ها و یا خانم‌های جوان اهمیت بیشتری دارد، اما نگران نباشید. همه چیز به این سختی که گفتیم نیست، زیرا در حال حاضر پلوپزهای خوبی در بازار است که کار بسیاری از پلوپزهای ماهر را انجام می‌دهد. با این نوشته همراه باشید تا با برخی از بهترین و پرکاربردترین پلوپزها آشنا شوید.

 

۱.پلوپز و مولتی کوکر بوش مدل MUC22B42

پلوپز و مولتی کوکر بوش مدل محصولی از کمپانی معروف بوش است. این پلوپز جادویی ۵ لیتر ظرفیت دارد، دارای ۱۶ برنامه جهت پخت غذا از جمله انواع پلوها است و صفحه کنترل آن دیجیتالی است. در کنار این ویژگی، پلوپز MUC22B42، مجهز به سیستم حرارت سه بعدی است که حرارت را به شکل سه بعدی و یکنواخت، ایجاد می‌کند. کاسه این پلوپز نیز از جنس سرامیکی است و به راحتی از بدنه آن جدا می‌شود. این ویژگی در شست و شوی راحت کاسه پلوپز بسیار موثر است.

از طرفی جنس سرامیکی کاسه، مانع از چسبیدن غذا می‌شود. پلوپز و مولتی کوکر بوش مدل MUC22B42، مجهز به سبد سرخ‌کن و ظرف بخار نیز است. این محصول خوب، علیرغم تمام ویژگی‌های خوب خود، قیمت بسیار مناسبی دارد. حتی در صورت عدم توانایی خرید، امکان خرید قسطی پلوپز وجود دارد و شما می‌توان این محصول یا هر محصول انتخابی دیگر را به صورت قسطی تهیه کنید. راستی در همان حال که در حال خرید قسطی پلوپز بوش هستید، از اینترنت خود استفاده بهینه را کرده و با انجام اموری مانند پرداخت قبض گاز اینترنتی ، خیال خود را از بابت آن راحت کنید.

 

۲.پلوپز فیلیپس مدل  HD3038 Fuzzy Logic

فیلیپس نیز به مانند بوش، یکی از برندهای خوب و شناخته شده در میان لوازم خانگی و برقی است. لوپز فیلیپس مدل  HD3038 Fuzzy Logic محصول چین و تحت لیسانس کشور هلند است. این پلوپز زیبا، ظرفیت ۱.۸ لیتر ظرفیت دارد و تقریبا برای تهیه غذای ۱۰ نفر کافیست. توان مصرفی ۹۸۰ وات، مجهز به صفحه نمایشگر و وجود تایمر برخی از ویژگی‌های خوب این پلوپز است. پلوپز فیلیپس مدل  HD3038 Fuzzy Logic، نیز دارای برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه گرم نگه داشتن غذا، برنامه گرم کردن مجدد، ۴ برنامه پخت غذا، برنامه پخت کیک و ۵ برنامه پخت برنج است. از نظر قیمت نیز، می‌توان این محصول را در رده پایین و مقرون به صرفه قرار داد.

3.پلوپز فلر مدل RC55D

۳.پلوپز فلر مدل RC55D

فلر یکی از برندهای خوب پلوپز است. مدل RC55D این برند دارای ظرفیت ۱٫۸ لیتر است که برای پخت غذای ۱۲ نفره پاسخگوست. پلوپز فلر مدل RC55D مانند بسیاری از پلوپزهای دیگر، کاسه آن قابلیت جدا شدن دارد و جنس بدنه آن از نوع ABS است. ABS یک نوع پلیمر پلاستیکی بسیار خوب و قوی در برابر حرارت و واکنش‌های شیمیایی است و وزن بسیار سبکی نیز دارد. پلوپز فلر مدل RC55D مجهز به صفحه نمایشگر، تایمر و چندین برنامه مختلف از جمله برنامه کیک‌پز، ماست‌بند، گرم کردن غذا و… است.

 

۴.پلوپز مایر مدل MR-1369

پلو پز مایر مدل MR-1369، یک محصول ارزان قیمت با چندین ویژگی فوق‌العاده است. این پلوپز از جنس استیل مقاوم است و کاسه آن نیز تفلون مرغوب نچسب است. کاسه، قابلیت جدا شدن و شست و شوی سریع و راحت را دارد و ظرفیت آن ۱۲ نفره است. صفحه نمایشگر دیجیتال، تایمر، توان مصرفی ۱۰۰۰ وات و مجهز بودن به ۵ برنامه پخت و پز نیز از دیگر ویژگی‌های پلوپز مایر مدل MR-1369 است.

 

۵.پلوپز پارس خزر مدل RC-101 TYAN

پلوپز پارس خزر، بدون شک معرف بسیاری از ما ایرانیان است. این محصول گرچه برندی ایرانی است اما سال‌هاست در رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی خود، مسیر موفقیت‌آمیزی را طی کرده است. پلوپز پارس خزر مدل RC-101 TYAN یکی از مدل‌های خوب این شرکت است که با طرفیت ۴ نفره خود برای خانواده‌های کم جمعیت طراحی شده است. کاسه این پلوپز نیز از جنس تفلون نچسب است و قابل جدا شدن نیز است. پلوپز پارس خزر مدل RC-101 TYAN دارای برنامه زمان‌ سنج پخت خودکار و برنامه بخارپز است.

 

۶.پلوپز تفال مدل RK7058

تفال نیز به مانند بسیاری از برندها، یک نام شناخته شده است. این برند محبوب، محصولی از کشور فرانسه است. ظرفیت کاسه این پلوپز برای ۱۰ نفر است و قابلیت جدا شدن از مخزن را دارد. جنس بدنه پلوپز از یک نوع لاستیک مرغوب و ضد حرارتی است و مهمتر از همه اینکه دارای ۱۲ برنامه پخت و پز از جمله برنامه سرخ کن است. صفحه نمایش این پلوپز نیز از نوع LCD است و به راحتی قابل استفاده شدن است.

 

۷.پلوپز مولینکس مدل مدل MK111

پلوپز مولینکس مدل مدل MK111 آخرین مدل از پلوپز از کمپانی مولینکس است که برای معرفی آورده‌ایم تا دست شما را برای تنوع محصولات و انتخاب آسان، باز گذاشته باشیم. پلوپز مولینکس مدل مدل MK111یک پلوپز با طراحی ساده، با چندین برنامه پخت و پز از جمله برنامه گرم نگهدارنده غذا است. البته این پلوپز فاقد تایمر است و بهتر است در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. کاسه  پلوپز MK111 نیز از جنس تفلون نچسب است و ظرفیت پخت و پز آن برای حداکثر ۱۰ نفر طراحی شده است. در نهایت آنکه قیمت این پلوپز نیز بسیار مقرون به صرفه است و توان مصرفی آن نیز حدود ۶۰۰ وات است که به نظر می‌رسد مصرفی بهینه است.