طرز تهیه خمیر جادویی با بکینگ پودر و ماست (همه کاره و فوری)

دستور تهیه خمیر جادویی با بکینگ پودر

خمیر جادویی با بکینگ پودر

 

خمیر جادویی با بکینگ پودر یکی از انواع خمیر ها می باشد که بسیار فوری و ساده می باشد و نیازی به استراحت خمیر نیست و شما در کمترین زمان ممکن یک خمیر درجه یک خواهید داشت به شرطی اینکه تمام نکات را رعایت کنید. شما می توانید با این خمیر انواع پیتزا ها و پیراشکی ها و نان ها را در خانه تهیه کنید. خمیر جادویی همان طور که از نام آن پیداست برای بیشتر غذا های خمیری کاربرد دارد و شما نیازی به خمیر مایه یا زمان استراحت طولانی برای ور آمدن خمیر ندارید و باید از بیکینگ پودر خوب و تازه استفاده کنید. بافت این خمیر بعد از پخت بسیار نرم و پنبه ای می باشد. اگر وقت زیادی برای تهیه خمیر ندارید می توانید خمیر جادویی با بیکینگ پودر را تهیه و یک غذای فوق العاده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خمیر جادویی با بکینگ پودر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر جادویی با بکینگ پودر و ماست

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • ماست ۱ پیمانه
  • نمک ۱ پنس
  • روغن مایع ۶ ق غذا خوری
  • آرد سفید به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر جادویی با بکینگ پودر سه سوته و ساده

مرحله اول: عمل آوری بیکینگ پودر

داخل یک کاسه ماست چکیده و شیرین را بریزید و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا بماند و ماست حالت پفکی به خود بگیرد و پف کند، اگر بیکینگ پودر نداشتید می توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را بعد از پفکی شدن ماست اضافه کنید و با چنگال یا همزن دستی مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شود. نیازی نیست زمان طولانی مواد را هم بزنید. در حد مخلوط شدن مواد کافی می باشد.

مرحله سوم: ورز دادن خمیر

در ادامه نمک و روغن مایع را که می توانید از روغن زیتون فرابکر نیز استفاده کنید را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا باید کم کم آرد اضافه کنید. بهتر است قبل از شروع آرد الک کنید تا سبک شود و حتما از آرد سفید استفاده کنید تا خمیر نرمتری داشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه خمیر جادویی سه سوته با بیکینگ پودر

آرد را باید به تدریج اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید و اصلا به دست نچسبد. برای ورز دادن خمیر که مهم ترین قسمت تهیه خمیر جادویی می باشد باید خمیر را برای ۱۵ دقیقه با دست ورز دهید و خوب باز و بسته کنید و یا می توانید برای ۱۰۰ بار به سطح بکوبید و آرد را کم کم به خورد خمیر بدهید. حتی می توانید از استند میکسر نیز برای تهیه این خمیر استفاده کنید و خمیر را برای ۶ دقیقه با دستگاه ورز دهید. بعد از ورز خوردن خمیر باید تست پنجره را خمیر بگیرید به طوری که وقتی خمیر را کمی باز می کنید زود پاره نشود. خمیر جادویی ما حاضر شده است و می توانید برای تهیه انواع غذا ها استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه خمیر جادویی با بکینگ پودر

  1. بهتر است یک کاسه آب داخل فر یا توستر قرار دهید تا با ایجاد بخار آب خمیر را نرمتر کند.
  2. این خمیر نیازی به استراحت ندارد ولی برای اینکه خمیر خشک نشود روی آن را یک دستمال قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
11
دیدگاه