کدام شهر مقصد سفر نوروزی شماست؛ کیش یا اصفهان؟

کدام شهر مقصد سفر نوروزی شماست؛ کیش یا اصفهان؟

اصفهان یا کیش؟ به نظرتان کدام یک می‌توانند مقصد سفر نوروزی شما باشند؟ کدام یک را برای سفر نوروزی انتخاب می‌کنید؟ اگر تا کنون به هیچ کدام از شهرهای اصفهان و کیش سفر نکرده‌اید، هر دو می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سفر نوروزی شما باشند. در این مقاله قصد داریم تا درباره هر شهر به‌صورت کامل صحبت کنیم. در نهایت می‌توانید به‌راحتی تصمیم بگیرید که بلیط کیش اصفهان را بخرید یا به سراغ بلیط اصفهان کیش بروید! با ما همراه باشید تا سیر تا پیاز هر دو شهر را بشناسید

سفر به اصفهان در نوروز

اصفهان از جمله مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران به‌حساب می‌آید. در این شهر جاذبه‌های تاریخی فرهنگی بسیاری وجود دارد. همه ما می‌دانیم که به اصفهان، نصف جهان گفته می‌شود. اکثر جاذبه‌های تاریخی این شهر مربوط به دوران صفویه می‌شوند. در آن دوران، اصفهان پایتخت ایران بود.

نقش جهان، عمارت عالی قاپو و … همه یادگار همان دوران هستند. اصفهان و جاذبه‌های دیدنی آن آنقدر گسترده هستند که برای تماشای تمامی آن‌ها باید حداقل یک هفته زمان بگذارید. همین موضوع نشان می‌دهد که می‌توانید سفر به اصفهان را در قالب سفر نوروزی قرار دهید. به همین خاطر در ایام نوروز شاهد افزایش فروش بلیط‌هایی به مقصد اصفهان هستیم. حتی برخی ساکنین کیش نیز با خرید بلیط کیش اصفهان ، خودشان را به نصف جهان می‌رسانند.

در اصفهان خبری از استراحت نیست. در حقیقت از همان ساعات ابتدایی صبح باید شال و کلاه کنید و بیرون بزنید. لیست جاذبه‌های دیدنی اصفهان آنقدر گسترده هستند که اصلاً نمی‌توان به فکر استراحت بود! باید برنامه فشرده داشته باشید تا سری به تمامی جاذبه‌های مهم فرهنگی و تاریخی بزنید. اصفهان شهر بزرگی است؛ اما شهرهای دیگری نیز در استان اصفهان قرار دارند که می‌توانید با بازدید از آن‌ها، تجربه سفر بهتری داشته باشید. برای مثال می‌توانید سری به شهرهایی همانند کاشان بزنید و از جاهای گردشگری آن نیز دیدن کنید.

سفر به اصفهان در نوروز

از نظر آب‌وهوایی نیز باید بدانید که اصفهان شهری کویری است. به همین خاطر در تابستان هوای این شهر بسیار گرم و در زمستان بسیار سرد است. با توجه به اینکه محدودیت ترافیک و پارک خودرو به‌صورت گسترده در اصفهان اجرا می‌شود، بسیاری از مسیر خود را باید پیاده بروید. به همین خاطر سردی و گرمی هوا می‌تواند بسیار روی تجربه سفرتان تأثیر بگذارد. خوشبختانه در ایام نوروز هوا بسیار خوش است. نه سردی و نه گرمی هوا در این فصل آزاردهنده نیست.

کیش‌گردی در تعطیلات عید

کیش از جمله بهترین مقاصد سفرهای تفریحی در ایران به حساب می‌آید. در این جزیره خبری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار نیست؛ اما در عوض می‌توانید حسابی خودتان را با انواع تفریحات آبی و غیرآبی سرگرم کنید. در طول یک سال، همه ما مشغول کار و فعالیت‌های مختلف بودیم. در انتهای سال، وقتی که ایام نوروز فرا می‌رسد، همه ما دلمان می‌خواهد که استراحت کنیم. استراحت واقعاً چیزی است که بعد یک سال کار به آن احتیاج داریم. به همین خاطر سفر به کیش می‌تواند سفری آرام برای استراحت باشد.

اگر به‌دنبال مقصدی به‌عنوان سفرهای نوروزی هستید که در آن استراحت کنید، بهترین گزینه برای شما کیش خواهد بود. مخصوصاً این جزیره برای کسانی که در شهرهای کویری همانند اصفهان زندگی می‌کنند، بسیار لذت بخش خواهد بود. به همین خاطر است که بلیط اصفهان کیش در طول ایام نوروز بسیار پرفروش می‌شود.

از نظر آب‌وهوایی نیز باید بدانید که جزیره کیش جزو مناطق بسیار گرم محسوب می‌شود. حتی در چله زمستان نیز هوای آن فقط کمی به پاییز تهران یا اصفهان شباهت دارد. در عین حال ایام نوروز بهترین موقعیت برای سفر به کیش محسوب می‌شود. در این ایام نه هوا همانند تابستان گرم است و نه همانند زمستان امکان بارش باران‌های تند وجود دارد. خلاصه که عید هوا برای سفر به کیش جان می‌دهد.

کیش‌گردی در تعطیلات عید

همچنین باید بدانید که در ایام نوروز، معمولاً جشنوار‌ه‌های مختلفی در کیش برگزار می‌شود. برای مثال خوانندگان مختلف کنسرت برگزار می‌کنند یا می‌توانید شاهد برنامه‌های کمدی بسیار خاص از هنرمندان مختلف باشد. همچنین جشنواره‌های فروش مراکز خرید بزرگ کیش نیز بهترین موقعیت برای خرید محسوب می‌شوند. در ایام نوروز جزیره کیش شلوغ می‌شود و کلوب ورزش‌های آبی نیز بسیار رونق می‌گیرد.

اصفهان یا کیش؟ کدام بهتر است؟

جالب است بدانید در ایام نوروز هم بسیاری از مسافران، مقصد اصفهان را برای سفر انتخاب می‌کنند و هم بسیاری دیگر مقصد کیش را ترجیح می‌دهند. خلاصه که برای مثال هم بلیط اصفهان کیش و هم بلیط کیش اصفهان بسیار پرفروش می‌شود! در حقیقت باید بدانید که اگر در ایام نوروز به‌دنبال جایی برای استراحت و تفریح هستید، بهتر است کیش را انتخاب کنید.

کیش آنقدر جاهای تفریحی مختلف دارد و دارای هتل‌های مجلل و لوکس است که استراحت و آرامش شما را تضمین می‌کند. در حقیقت با جزیره کیش می‌توانید تمام خستگی طول سال خود را فراموش کنید. در عین حال اصفهان جایی برای استراحت نیست! بلکه هر روز صبح باید بیرون بزنید تا بتوانید از تمام جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی این شهر دیدن کنید. البته بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر نیز مزه خاصی می‌دهد! پس بهتر است شخصیت خودتان را در نظر بگیرید و ببینید که برای سفر نوروزی، کدام حالت را ترجیح می‌دهید.