طرز تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی مجلسی و فوری رستورانی

دستور پخت خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی

 

خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی یا خورش آلو اسفناج با گوشت چرخ کرده یکی از انواع خورشت ها می باشد که بسیار خوشمزه می باشد و فوری می باشد و قرار است بجای گوشت یا مرغ از گوشت قلقلی برای تهیه این خورش استفاده کنید. خورش آلو اسفناج را می توان بی شک از خورشت های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی دانست که با سبزی همه فن حریف اسفناج تهیه می شود و علاوه بر طعم خوبی که دارد برای بدن نیز مفید است و می توانید با خوردن این خورش از خواص خوب اسفناج نیز بهرمند شوید. اسفناج برای رفع کم خونی بسیار مفید می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی

  • اسفناج ۱ کیلوگرم
  • آلو بخارا ۱۰ تا ۱۵ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۳ عدد
  • رب انار ۱ ق غذا خوری یا ۳ ق آبغوره
  • نمک ۱ ق مربا خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق چای‌ خوری
  • زردچوبه ۱ ق چای‌ خوری
  • پودرسیر ۱ ق چای خوری
  • دارچین نصف قاشق چای‌ خوری
  • زعفران دمکرده ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد گوشت قلقلی

برای شروع یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. بعد گوشت چرخ‌کرده را با پیاز، نمک و فلفل مخلوط کنید و گوشت رو خوب ورز دهید. حالا کوفته قلقلی‌های ریزی درست کنید. گوشت‌ های قلقلی را برای حداقل نیم ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و مسنجم شود.

مرحله دوم: آماده سازی اسفناج

اسفناج را شسته و خرد کنید. برای اینکه خورشت آلو اسفناج لعابدار و یکدستی داشته باشید، اسفناج‌ ها را تقریبا ریز خرد کنید. سپس اسفناج خرد شده رو داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا آب اسفناج کشیده شود. وقتی که آب اسفناج کشیده شد، مقداری روغن اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت کم اسفناج سرخ شود و رنگ آن کمی تیره تر شود.

مرحله سوم: تفت دادت پیاز

دو عدد پیاز را ریز رنده کنید و بریزید داخل یه ماهیتابه یا قابلمه که روی حرارت داغ شده است. وقتی که پیاز سبک شد و آب اضافی آن کشیده شد، کمی روغن تو ماهیتابه بریزید و یک قاشق چای‌ خوری زردچوبه اصافه کنید و مواد رو کمی تفت دهید.

مرحله چهارم: سرخ مردن گوشت قلقلی

در ادامه گوشت قلقلی‌ ها را از که از یخچال بیرون آوردید و داخل یک تابه کمی روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود و گوشت قلقلی ها را به آن اضافه کنید. گوشت قلقلی‌ها را به آرومی برگردونید تا طرف همه آن سرخ شود.

مرحله پنجم: تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی

در این مرحله اسفناج سرخ شده را به قابلمه کوفته قلقلی ها اضافه کنید. حدود ۱ تا ۲ لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید. درب قابلمه رو بذارید و روی حرارت کم حدود ۳۰ دقیقه زمان دهید تا خورشت آلو اسفناج جا بیفتد و روغن بی اندازد. وقتی که خورشت آلو اسفناج به روغن افتاد آلو بخارا، زعفرون دمکرده و آبغوره را اضافه کنید و نمک خورشت رو تست کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد خورشت آلو اسفناج آماده سرو می شود. نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت قلقلی مجلسی

  1. می توانید از رب انار بجای آبغوره یا آبلیموترش استفاده کنید.
  2. این خورش کم آب و غلیظ است.
  3. آلو ها را حتما با کمی آب خیس کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه