طرز تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته ساده و فوری + شربت و فیلم

دستور تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته

طرز تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته

 

زولبیا بدون ماست و نشاسته یکی از روش های تهیه زولبیا می باشد که بسیار راحت و ساده است. زولبیا که قرار است به شما یاد دهیم با سه قلم مواد تهیه می شود و می توانید این زولبیا فوری را می توانید به راحتی در خانه برای ماه مبارک رمضان برای افطار تهیه کنید. برای تهیه یک زولبیا خوشمزه باید از یک شربت با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید یک زولبیا سه سوته در خانه را تهیه کنید. قدمت زولبیا و بامیه به زمان ناصر الدین شاه بر می گردد. دلیل پیدایش این شیرینی در آن زمان به این دلیل بوده که در برخی شهرها شیرینی همچون کشمش و خرما وجود نداشته و به دلیل شرایط آب و هوایی کشت نمی شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته و خمیر مایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته فوری

  • آب ۱ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • زعفران غلیظ ۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای تهیه شربت

  • آب ۱ پیمانه
  • شکر  ۲پیمانه
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • گلوگز ۲ ق غذا خوری
  • زعفران غلیظ ۲  ق غذا خوری
  • جوهر لیمو ۱/۴  ق چای خوری

طرز تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته و خمیر مایه

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا آب را داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا جوش بیاید و بعد شکر را اضافه کنید و اصلا هم نزنید و بگذارید شکر با جوشیدن حل شود و بعد از جوش خوردن شکر و آب باید جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد زعفران غلیظ را به همراه گلوکز و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا شربت به قوام پیدا کند. شربت را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

ابتدا داخل کاسه آرد را به همراه آب و بیکینگ پودر را باهم خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوط شبیه به ماست روان باشد. بسته به نوع آرد شما ممکن است مقدار بیشتری آب مصرف شود پس حتما باید قاشق قاشق آب اضافه کنید تا به غلظتی همانند فیلم در انتهای پست برسد.

مرحله سوم: سرخ کردن زولبیا

در ادامه زعفران را اضافه کنید و هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید. سپس مواد زولبیا را داخل قیف مخصوص زولبیا یا سس خوری و یا قیف یکبار مصرف که نوک آن را قیچی کردید بریزید. داخل قابلمه ای روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود و بعد زولبیا را داخل قابلمه به صورت فرم دار بریزید و برای هر طرف ۱۵ ثانیه بگذارید تا سرخ شود.

مرحله چهارم: تهیه زولبیا بدون خمیرمایه

وقتی زولبیا سرخ و طلایی شد باید بلافاصله زولبیا را داخل شربت بار قرار دهید. باید به مدت ۲۰ ثانیه داخل شربت بگذارید و بعد داخل صافی قرار دهید و به دلخواه روی آن پودر پسته بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته ساده و راحت در خانه

  1. شربت بار باید ولرم باشد وگرنه زولبیا می شکند.
  2. در ریختن زعفران دست و دلباز باشید تا خوش رنگ شود و می توانید به دلخواه کمی رنگ زرد خوراکی نیز اضافه کنید.
  3. سر قیف یا سس نباید خیلی باریک باشد وگرنه ضخامت زولبیا کم می شود و پف نمی کند.
  4. حرارت باید متوسط باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه زولبیا بدون ماست و نشاسته ساده و فوری + شربت و فیلم
3.3 (66.15%) 13 votes

  • ارسام ۱۱ ماه پیش

    فرقش با زولیبای نشاسته دار چیه

    پاسخ