طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز شکلاتی بدون شیر + فیلم

دستور پخت کیک بدون فر روی اجاق گاز

کیک بدون فر روی اجاق گاز

 

کیک بدون فر روی اجاق گاز یکی از روش های تهیه کیک می باشد و مخصوص کسانی است که فر یا توستر ندارند. شما می توانید به راحتی یک کیک خوشمزه و ساده در خانه تهیه کنید و اصلا نیاز به ابزار خاصی ندارید. کیک بدون فر روی اجاق گاز را می توانید به صورت وانیلی یا شکلاتی تهیه کنید. این کیک حتی در مواقعی که سفر هستید و امکانات زیادی ندارید می توانید تهیه کنید زیرا کافی است مواد کیک را تهیه کنید و داخل قابلمه بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک پخته شود. اگر به پختن کیک علاقه دارید ولی فر ندارید می توانید این رسپی را دنبال کنید. در انتها یک ویدیو آموزشی نیز برای شما آماده شده است که می توانید از آن کمک بگیرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز با پیمانه

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۸ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۴ ق غذا خوری
  • شکر ۸ ق غذا خوری
  • آب یا شیر ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۶ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز و همزن برقی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با قاشق اندازه کنید. داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. آرد را سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. پودر کاکائو را نیز الک کنید و به همراه بیکینگ پودر به آرد اضافه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه مخلوط آرد را داخل کاسه ریخته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا خمیری شود. از چنگال یا همزن دستی می توانید برای هم زدن استفاده کنید. در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید شروع به اضافه کردن شیر کنید. شیر را باید قاشق قاشق به مواد اضافه کنید تا مایه کیک نه خیلی شل نه خیلی سفت باشد. مواد را خوب هم بزنید تا آرد کاملا باز شود. شما می توانید برای تهیه این کیک از قالب مخصوص نیز استفاده کنید و اگر قالب نداشتید باید از یک قابلمه کوچک تر از سایز قابلمه اصلی استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک کیک بدون فر روی اجاق گاز و همزن

در ادامه قالب یا قابلمه کوچک تر را چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید. حالا درب قابلمه را که در مرحله اول ریختید باز کنید. آب داخل قابلمه باید جوش باید و قالب را داخل آب قرار دهید به طوری که قالب تا نیمه کمی بیشتر داخل آب باشد ولی اصلا نباید آب داخل مواد کیک برود. درب قابلمه را برای ۳۵ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. سپس درب حرارت را خاموش کنید ولی درب قابلمه را باز نکنید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه در این حالت بماند سپس از قالب جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز شکلاتی

  1. بعد از ۳۰ دقیقه می توانید کیک را با خلال دندان از مرکز چک کنید.
  2. می توانید برای تزئین از گاناش شکلاتی استفاده کنید.
  3. می توانید این کیک را در فر نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه

  • Nazanin ۹ ماه پیش

    عالی

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      نوش جان

      پاسخ