طرز تهیه میگو پلو با گردو کشمش و زرشک لذیذ و خوش طعم مرحله به مرحله

دستور پخت میگو پلو با گردو کشمش

طرز تهیه میگو پلو با گردو کشمش

 

میگو پلو با گردو کشمش یکی از انواع پلو های سنتی ایرانی می باشد که طعمی فوق العاده خوشمزه ای دارد و شما می توانید با افزودن زرشک به این پلو طعم آن را بهتر کنید. این میگو پلو را می توانید برای شام یا نهار برای خانواده خود تهیه کنید و در کنار طعم لذیذ آن از خواص خوب میگو نیز بهرمند شوید. میگو برای لاغری و پوست و مو و کسانی که مبتلا به کم خونی هستند بسیار مناسب است. شما می توانید از هر نوع سایز میگو که دوست دارید می توانید استفاده کنید ولی سایز پلویی برای این غذا بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه میگو پلو با گردو کشمش و زرشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه میگو پلو با گردو کشمش

  • میگو ۲۵۰ گرم
  • برنج ۳ پیمانه
  • پیاز ۳ عدد
  • گردو ۱/۲ پیمانه
  • کشمش ۱/۴ پیمانه
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه میگو پلو با کشمش و زرشک

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. برای این مقدار ۱ ق غذا خوری نمک بزنید. میگو ها را بشورید و داخل آبکش ریخته تا آب اضافی آن کشیده شود. پیاز ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن پیاز

در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و پیاز های خلالی شده با نگینی شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و طلایی شود. می توانید از پیاز داغ حاضری نیز استفاده کنید. برای خوش رنگ شدن پیاز کمی زردچوبه به آن بزنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه داخل یک تابه کمی کره ریخته و میگو را برای ۲ دقیقه تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهید. بهتر است همه میگو را یکباره نریزید تا آب نندازد. در ادامه به پیاز داغ تهیه شده زرشک و کشمش خیس خورده را به همراه گردو خرد شده اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه میگو پلو با گردو

در انتها به مخلوط فوق میگو و زعفران و ادویه ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد یکدست شود. سپس از روی حرارت بردارید. برنج را روی حرارت قرار دهید تا برنج نرم شود. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ قرار دهید و یک لایه برنج و یک لایه از مواد میگو بریزید و میگو پلو با کشمش و گردو را دم بگذارید و در انتها کمی کره روی پلو بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه میگو پلو با کشمش و زرشک

  1. می توانید در انتها از کره محلی با کرمانشاهی استفاده کنید.
  2. میگو ها را زیاد تفت ندهید وگرنه لاستیکی می شود.
  3. بهتر است برای طعم بهتر از برنج ایرانی و دودی استفاده کنید.
  4. می توانید میگو را در لای پلو نریزید و در انتها وقتی برنج دم کشید روی برنج بریزید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه