طرز تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو لذیذ و مجلسی با سبزیجات

دستور پخت خوراک مرغ با سس باربیکیو

طرز تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو

 

خوراک مرغ با سس باربیکیو یکی از روش های تهیه مرغ می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است شما می توانید این خوراک مرغ با سس باربیکیو را برای شام یا نهار تهیه کنید و با انواع نان ها سرو کنید. شما به دلخواه می توانید از هر قسمت از مرغ استفاده کنید. بعضی ها تمایل دارند از بال و کتف استفاده کننده و یا می توانید همانند رسپی از فیله مرغ استفاده کنید تا در کمتر از ۳۰ دقیقه یک خوراک لذیذ و مجلسی داشته باشید. به همراه یا این خوراک می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو

  • فیله یا سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سس باربیکیو ۲ ق غذا خوری
  • لوبیا سبز ۱۰ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • قارچ ۵ عدد
  • گل کلم ۱ عدد
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو و سبزیجات

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید و یا می توانید از کتف یا بال برای تهیه این خوراک استفاده کنید. مرغ را داخل کاسه و همه ادویه ها را به همراه کمی روغن زیتون اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید از چند حبه سیر رنده شده نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود. مرغ مزه دار شده را اضافه کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید سپس سس باربیکیو را اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید تا مرغ ها خوب پخته شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن سبزیجات

در ادامه داخل یک تابه مقداری کمی روغن ریخته و لوبیا ها را به صورت درسته سرخ کنید و از تابه خارج کنید. گل کلم را نیز خرد کنید و داخل تابه کمی سرخ کنید و بعد قارچ ها را اسلایس کنید و به همراه گل کلم تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود و بعد لوبیا را نیز اضافه کنید و به سبزیجات کمی نمک و فلفل سیاه و آب اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبزیجات پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو و سبزیجات

در ادامه مرغ پخته شده را داخل دیس بکشید و سبزیحات تهیه شده را در کنار مرغ قرار دهید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو فوری و ساده

  1. می توانید از سبزیجات دلخواه در این خوراک استفاده کنید.
  2. سس باربیکیو را از فروشگاه تهیه کنید.
  3. می توانید مرغ را داخل تابه گریل کنید.
  4. به دلخواه می توانید مرغ ها را داخل فر نیز قرار دهید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خوراک مرغ با سس باربیکیو لذیذ و مجلسی با سبزیجات
5 (100%) 1 votes