طرز تهیه رولت مرغ با نان لواش ساده و بسیار خوشمزه با پنیر پیتزا

 دستور پخت رولت مرغ با نان لواش

رولت مرغ با نان لواش

 

رولت مرغ با نان لواش یکی رول ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. این غذا بسیار ساده است و اصلا نیاز به خمیر خاصی ندارد و می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید. برای تهیه این رولت باید از نان لواش استفاده کنید و آن را رول کنید و به دلخواه کمی پنیر پیتزا روی آن ها بریزید. شما می توانید از سینه مرغ پخته شده و ریش شده و یا مرغ خرد شده استفاده کنید. این غذای برای مهمانی و تولد نیز گزینه بسیار خوبی می باشد و با حداقل مواد می توانید یک غذای خوشمزه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت مرغ با نان لواش را آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ با نان لواش با سبزیجات

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • نان لواش ۴ عدد
  • جعفری ۱/۲ دسته
  • پیاز ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • سس مایونز و خردل به مقدار لازم

طرز تهیه رولت مرغ با نان لواش

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید. برای پخت مرغ کافی است مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و یک عدد برگ بو و یک پیاز چهار قاچ شده و کمی آب داخل قابلمه بریزید و برای ۱ ساعت بگذارید تا مرغ پخته شود. در ادامه مرغ را از آب خارج کنید و بعد از خنک شدن ریش ریش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه فلفل دلمه کمی تفت دهید تا فلفل دلمه نرم شود. هویج را رنده ریز بزنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس به همراه مرغ و کمی نمک فلفل سیاه به مرغ اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله سوم: رول کردن رولت

در ادامه سس مایونز و سس خردل را باهم مخلوط کنید. نان لواش را بردارید و سس را با کمک فرچه روی مواد آغشته کنید. روی نان جعفری خرد شده بریزید و یک نان لواش را روی نان قرار دهید، روی نان را مجدد کمی سس بزنید و بعد جعفری را اضافه کنید و روی نان مواد مرغی را بریزید.

مرحله چهارم: تهیه رولت مرغ با نان لواش

حالا نان لواش را رول کنید و خوب فیکس کنید. بعد با چاقو تیز برش بزنید. حالا هر برش نان لواش را روی سینی فر یا تابه قرار دهید و روی آن ها کمی پنیر پیتزا بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود. برای پخت بدون نیز در تابه را گذاشته تا پنیر ذوب شود. نوش جان

نکات کلیدی رولت مرغ با نان لواش با سبزیجات

  1. مواد داخل رولت را می توانید به دلخواه تغییر دهید.
  2. برای فر های برقی و توستر باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. افزودن پنیر دلخواه است و می توانید بدون پنیر نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه