طرز تهیه کوکوی چیپس ساده و فوری و خوشمزه با سبزیجات + عکس مراحل

دستور پخت کوکوی چیپس

طرز تهیه کوکوی چیپس

 

کوکوی چیپس یکی از انواع کوکو ها می باشد که فوق العاده ساده و راحت است و می توانید به سادگی یک شام یا نهار خوشمزه با چیپس تهیه کنید. اگر طعم و مزه چیپس را دوست دارید می توانید این کوکوی جذاب را به همراه سبزیجات تهیه کنید. شاید برای شما پیش بیاید که زمان کافی برای تهیه کوکو ندارید و یا دوست دارید کوکو سیب زمینی تهیه کنید ولی زمان پخت سیب زمینی را ندارید می توانید کوکو چیپس را که یکی از معروف ترین کوکو ها در دنیا می باشد را تهیه کنید. شما می توانید این کوکو را با چیپس دلخواه خود تهیه کنید و یا چپیس تردیلا یا ذرت استفاده کنید و به دلخواه می توانید مقدار سبزیجات را کم و زیاد کنید. اما چیپس تردیلا از دانه ذرت تهیه می شود و نسبت به سایر چیپس ها چربی غیر اشباع دارد. شاید برای شما جالب باشد که چیپس تردیلا اولین بار در مکزیک کشف شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه کوکوی چیپس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی چیپس

  • چپیس ۱ بسته
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • فلفل چیلی ۱ عدد
  • ذرت ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی چیپس

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتد پیاز را پوست بگیرید و بشورید و بعد به صورت مکعبی یا نگینی ریز خرد کنید. فلفل دلمه را شسته و به صورت ریز خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید. فلفل چیلی را نیز شسته و حلقه ای خرد کنید. استفاده از فلفل چیلی اختیاری می باشد ولی طعمی فوق العاده به این کوکو خواهد داد. ذرت را بخارپز کنید و یا از کنسرو آن استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و در ادامه سبزیجات خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شوند. چیپس را با دست به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و سبزیجات تفت داده را که کاملا خنک شده به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکوی چیپس

تخم مرغ را به همراه ادویه ها کمی بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد به مواد خرد شده اضافه کنید. حالا مواد را خوب هم بزنید تا مایه کوکو منسجم شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکوی چیپس

حالا داخل تابه کمی روغن و کره ریخته تا داغ شود. مایه کوکو را داخل تابه بریزید و با حرارت کم بگذارید تا سرخ شود. با کمک کفگیر آن را برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید و به همراه سبزیجات دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکوی چیپس ساده و فوری

  1. این کوکو باید با روغن کم سرخ شود، زیرا خود چیبپس چرب است.
  2. این کوکو را می توانید با سس سالسا یا کچاب تند سرو کنید.
  3. می توانید از ادویه دلخواه در تهیه این چیپس استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه

  • بدون نام ۲ سال پیش

    این غذا خیلی خوشمزه و مفید است من ان غذا را درست کرده ام و خیلی دوست دارم 😋

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ