طرز تهیه میت بال با پوره سیب زمینی خوش طعم و لذیذ با قارچ

طرز تهیه میت بال با پوره سیب زمینی

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و زمان هایی که از غذاهای تکراری خسته شده اید می توانید آن را تهیه کنید و از طعم و مزه متفاوت آن لذت ببرید. این غذا با مواد اولیه قابل دسترس و ساده تهیه می شود و مواد اولیه آن شامل گوشت چرخ کرده و قارچ به همراه سیب زمینی و مواد لازم دیگر می باشد که یک ترکیب فوق العاده می شود. میت بال یکی از غذاهای پر طرفدار سوئد می باشد و به عنوان یک وعده غذایی سبک می توانید سرو کنید. میت بال با پوره سیب زمینی را می توانید در مهمانی ها و دورهمی های خود در کنار غذاهای دیگر سرو کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه میت بال با پوره سیب زمینی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
قارچ۶ عدد
تخم مرغ۱ عدد
عصاره گوشت۱ عدد
جعفری تازه یا خشکبه مقدار لازم
پودر سوخاری۳ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکابه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی پخته شده۶۰۰ گرم
کره۲۰ گرم
شیر۱/۲ لیوان
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه میت بال با پوره سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مواد

پیاز را بشورید و پوست بگیرید و آن را رنده کنید. داخل کاسه آرد سوخاری و مقدار خیلی کم شیر را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سیر را بشورید و پوست بگیرید و آن را پوره کنید. قارچ ها را بشورید و پوست نازک روی قارچ را پوست کنید و روی تخته برش به صورت ورقه ای برش دهید. سیب زمینی ها را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را داخل قابلمه آب بپزید.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت چرخ کرده

سپس گوشت چرخ کرده را با پیاز و ادویه ها که شامل نمک، فلفل، پاپریکاو جعفری های خرد شده می باشد مخلوط کنید و سپس آرد سوخاری مخلوط شده را به همراه تخم مرغ و پوره سیر اضافه کنید و با دست ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس از مواد به اندازه کم بردارید و با دست گوشت ها را قلقلی کنید و فرم دهید. گوشت های قلقلی ها را داخل ظرف قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزد و روی حرارت ملایم قرار دهید و گوشت های قلقلی را داخل تابه تفت دهید تا کمی پخته شود. نیاز به پخت کامل ندارد.

مرحله سوم: آماده سازی قارچ ها

بعد از تفت دادن گوشت ها، آن ها را از تابه بیرون آورید و با همان روغن موجود در تابه قارچ های از قبل خرد شده را اضافه کنید و آن ها را تفت دهید. سپس ۱ ق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری کره داخل تابه بریزید و مواد را تفت دهید تا رنگ رب گوجه باز شود و مواد مزه و طعم کره را به خود بگیرد. مواد را هم بزنید. بعد از چند دقیقه ۱ لیوان آب را به همراه عصاره گوشت به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم:  پخت مواد

بعد از اضافه کردن آب بعد از چند دقیقه قل زدن آب، گوشت های قلقلی را به آرامی به آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا مواد و گوشت ها پخته شوند. بعد از این که سس غلیظ شد  و به غلظت رسید زیر گاز را خاموش کنید.

مرحله پنجم: آماده سازی سیب زمینی و سرو غذا

در این مرحله سیب‌ زمینی پخته و داغ را همراه با کره، نمک، فلفل سیاه بکوبید. می توانید داخل غذاساز بریزید. سپس شیر را به آرامی به مواد اضافه کنید تا تبدیل به پوره نرم و لطیف شود. سیب زمینی پوره شده را داخل ظرف مناسب سرو قرار دهید و پخش کنید و روی ان را با پشت قاشق صاف کنید. سپس گوشت قلقلی و قارچ های از قبل آماده شده را روی پوره سیب زمینی بریزید. میت بال با پوره سیب زمینی شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت میت بال با پوره سیب زمینی

  1. استفاده از عصاره گوشت اختیاری می باشد می توانید از آب گوشت هم استفاده کنید.
  2. بعد از سرو غذا می توانید از پیاز سرخ شده روی غذا استفاده کنید.
  3. می توانید از مقداری ریحان و جعفری برای تزئین روی غذا استفاده کنید.
  4. می توانید کمی پیازچه خرد شده روی پوره سیب زمینی قرار دهید.

همچنین ببینید

طرز تهیه میت بال با پوره سیب زمینی خوش طعم و لذیذ با قارچ
5 (100%) 1 votes