طرز تهیه استیک گوشت با پیاز کاراملی لذیذ و خوشمزه در ماهیتابه

طرز تهیه استیک با پیاز کاراملی

 

یکی از انواع غذاهای فوق العاده خوشمزه و لذیذ برای علاقه مندان به طعم و مزه گوشت می باشند. زمانی که یک استیک ساده و بسیار راحت با رویه ترد و آبدار بخواهید درست کنید می توانیم به اطمینان گفت که بهترین روش پخت آن روی اجاق گاز می باشد. برای تهیه یک استیک خوشمزه تنها نیاز به ۳ مرحله دارید. با رعایت کردن این ۳ مرحله یک استیک کاملا پخته با طعم کره ای و لطیف همراه با پیاز های کاراملی در اختیار شما قرار می دهد. برای انتخاب گوشت استیک دقت کنید که حتما در بافت گوشت، چربی داشته باشد تا گوشت آبدار و خوش طعم شود. مزه دار کردن استیک به مدت یک روز می تواند استیک شما را بی نظیر کند. امروز قصد داریم طرز تهیه استیک با پیاز را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت استیک بدون استخوان۴۰۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
خامه۱۰۰ گرم
نمک کوشر یا نمک حلال۳ ق چای خوری
نمک، فلفل، آویشن یا رزماریبه مقدار لازم

طرز تهیه استیک با پیاز کاراملی

مرحله اول: آماده سازی مواد

پیاز را بشورید و پوست بگیرید و روی تخته برش ورقه ای خرد کنید. سیر را بشورید و آن ها را پوره کنید. گوشت ها را مزه دار کنید. برای این کار می توانید به مدت ۱ ساعت یا حتی یک روز به نمک کوشر و رزماری آغشته کنید و در یخچال استراحت دهید. دقت کنید همه قسمت استیک ها آغشته به نمک کوشر شود. سپس یک ساعت قبل از پخت، گوشت را روی کاغذ روغنی و دستمال تمیز قرار دهید و با دستمال کاغذی آن را خشک کنید تا روی استیک ها ترد شود. کره را در شیر جوش قرار دهید و با حرارت ذوب کنید.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز کاراملی

در یک تابه مناسب پیاز های ورقه ای خرد شده را به همراه مقداری روغن زیتون، آویشن، نمک و فلفل سیاه روی حرارت ملایم قرار دهید تا پیاز ها طلایی شوند.بعد از این که مقدارس طلایی شدند ۲ قاشق غذا خوری آب و سیر های پوره شده را به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید پخته شود. در آخر که پیاز ها نرم و پخته شدند خامه را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید و به طور مداوم به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. سپس زیر تابه را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی استیک

در تابه چدنی مقداری روغن یا روغن زیتون بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن گرم شود. سپس استیک را داخل تابه قرار دهید و اجازه دهید یک طرف گوشت پخته و طلایی شود. در هنگام پخت می توانید گوشت را به صورت نیم دایره بچرخانید تا نچسبد. بعد از این که یک طرف آن طلایی شد گوشت را برگردانید و طرف دیگر را بپزید. سپس همان کار را ادامه دهید تا طلایی شود. دقت کنید تا گوشت نسوزد. بعد از پخت کامل زیر تابه را خاموش کنید.

مرحله چهارم: سرو استیک

یک بشقاب مناسب را بردارید و پیاز های کاراملی شده را در وسط ظرف قرار دهید. بعد از پخت استیک ها اجازه دهید ۱۰ دقیقه بافت خودش را حفظ کند و روی یک سطح مناسب آن ها را برش دهید. سپس استیک های برش زده را روی پیاز کاراملی قرار دهید. سپس کره ذوب شده داغ را روی استیک بریزید. سپس استیک با پیاز کاراملی شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت استیک با پیاز کاراملی

  1. حتما از تابه چدنی استفاده کنید تا استیک به تابه چسبیده نشود.
  2. برای برش دادن استیک حتما از قسمتی که بافت آن نواری می باشد برش دهید.
  3. برای این که استیک به صورت داغ سرو شود می توانید روی آن از کره داغ استفاده کنید.
  4. قبل از پخته شدن استیک ها، آن ها را به مدت ۱ ساعت بیرون یخچال و در یک پارچه تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.
  5. نمک کوشر یا نمک حلال نمکی می باشد که برای لذیذ شدن بافت گوشت استفاده می شود و از نمک معمولی درشت تر می باشد.
  6. بعد از پخت ورقه گوشت به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید بعد آن ها را برش دهید. این کار باعث می شود استیک شما خشک نشود.

همچنین ببینید

طرز تهیه استیک گوشت با پیاز کاراملی لذیذ و خوشمزه در ماهیتابه
5 (100%) 2 votes