طرز تهیه سالاد سبزیجات با سس بنگ بنگ فوق العاده خوش طعم و ساده

سالاد طرز تهیه سبزیجات با سس بنگ بنگ

 

که یکی از معروف ترین سس ها در دنیا می باشد. این سس طعم فوق العاده دارد و با بیشتر سالاد ها خوشمزه می شود. شما می توانید این سالاد خوشمزه را برای یک شام سبک و رژیمی تهیه کنید و از طعم فوق العاده این سس در کنار سبزیجات لذت ببرید. سس ها همیشه تکمیل کننده و مهم ترین قسمت یک سالاد می باشد که طعم اصلی به آن وابسته است. این سس از معروف ترین سس ها در دنیا می باشد که بسیار ساده و مواد کمی تهیه می شود و بسیار خوشمزه و اقتصادی است و شما می توانید این سس را جایگزین سس های آماده کنید. البته می توانید به عنوان یک دیپ غذایی در کنار پاستا یا میگو و یا انواع سبزیجات سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد سبزیجات با سس بنگ بنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کاهو۱ عدد
ذرت۱/۲ پیمانه
گوجه فرنگی۲ عدد
خیار۱ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
هویج۱ عدد
کلم بروکلی۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس بنگ بنگ

مایونز۳ ق غذا خوری
زست لیمونوک ق چای خوری
پودر سیربه مقدار لازم
لیموترش تازه۱ عدد
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
سس تایلندی۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه

طرز تهیه سالاد سبزیجات با سس بنگ بنگ

مرحله اول: آماده سازی سبزیجات

ابتدا کلم بروکلی را خرد کنید و داخل آب در حال جوش به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا پخته و کمی نرم شود. سپس آبکش کنید و کنار بگذارید. در ادامه همه سبزیجات را بشورید و اگر نیاز به پوست کندن دارد پوست بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه هویج و خیار را رنده بزنید. کاهو را خرد کنید و گوجه فرنگی را به شکل دلخواه برش بزنید. ذرت را که می توانید خود در منزل بخارپز کنید و یا از کنسرو آماده استفاده کنید را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. همه مواد را به همراه کلم بروکلی اضافه کنید و هم بزنید.

رحله سوم: تهیه سس بنگ بنگ

اما برای تهیه این سس نیاز به سس تایلندی دارید که یک سس تند و تیز است که می توانید به راحتی با رب و سرکه و سیر و شکر و نمک تهیه کنید و یا از سس تند دلخواه خود استفاده کنید. حالا داخل یک کاسه تمام مواد گفته شده برای سس را باهم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد سبزیجات با سس بنگ بنگ

حالا سس تهیه شده را روی سالاد بریزید و مواد را خوب هم بزنید. روی سالاد را بپوشانید و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و حسابی خوشمزه شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد سبزیجات با سس بنگ بنگ

  1. منظور از زست لیمو در واقع رنده پوست لیموترش است که باید قسمت سبز رنگ را رنده کنید و اصلا نباید قسمت سفیدی لیموترش رنده شود وگرنه باعث تلخی می شود.
  2. می توانید به دلخواه مقدار سس تایلندی را کم و زیاد کنید.
  3. از هر نوع سبزیجاتی می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد سبزیجات با سس بنگ بنگ فوق العاده خوش طعم و ساده
3 (60%) 2 votes