طرز تهیه سالاد بلغور گندم و انار خوشمزه و رژیمی با سس انار مخصوص

طرز تهیه سالاد بلغور و انار

 

یکی از سالاد های بسیار ساده و پاییزی می باشد. می توانید این سالاد خوشمزه و ساده را در کنار غذاهای خود سرو کنید و یا برای یک وعده غذایی کم کالری و رژیمی تهیه کنید. در تهیه این سالاد همان طور که از نام آن پیداست از بلغور استفاده شده است که یک انتخاب عالی و مقوی می باشد. بلغور گندم یکی از بهترین غلات است که فوایدی زیادی برای سلامتی بدن دارد. بلغور باعث می شود غذا راحت تر هضم شود، برای تحریک و رشد مو مناسب است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بلغور در واقع نوعی خوراکی می باشد که از گندم خشک و ترک خورده تهیه می شود. اما ترکیب بلغور با انار یک سالاد بسیار ساده و خوشمزه را به شما می دهید. در کنار این سالاد خوشمزه یک سس انار فوق العاده را نیز به شما آموزش خواهیم داد که با این سالاد سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد بلغور و انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بلغور گندم۱ پیمانه
نعنا و جعفری تازه۱ دسته از هر کدام
پیازچه۲ ساقه
پیاز قرمز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
انار۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس انار

رب انار ترش۱ ق غذا خوری
آب انار ترش۱/۲ پیمانه
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آبلیموترش۱ ق غذا خوری

طرز تهیه سالاد بلغور و انار با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی بلغور

بلغور را به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید تا راحت تر پخته شود. سپس بلغور گندم به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب در حال جوش بریزید و بگذارید کمی نرم شود. سپس داخل آبکش ریخته و صاف کنید. بلغور پخته شده را کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه نعنا و جعفری را پاک کنید و بشورید. سپس به صورت ساطوری ریز خرد کنید. حالا باید گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد کنید، بهتر است از گوجه فرنگی گوشتی و سفت استفاده کنید. پیازچه و پیاز را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید. انار را نیز دان کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه ی مناسب، بلغور را به همراه همه سبزیجات فوق که خرد کردید مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد یکدست پخش شود. در ادامه باید سس انار خوشمزه را تهیه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد بلغور و انار

داخل یک کاسه رب انار و آب انار و آبلیموترش را مخلوط کنید و هم بزنید تا رب انار باز شود. سپس در انتها کمی نمک و فلفل سیاه به همراه روغن زیتون اضافه کنید و روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. حالا کاسه سالاد را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد بلغور گندم و انار

  1. می توانید از کمی سرکه بالزامیک نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی سبزی خشک و معطر نیز برای تهیه سس استفاده کنید.
  3. هرچقدر سبزیجات این سالاد ریز تر خرد شده باشد بهتر و شیک تر است.
  4. ۱ ق چای خوری نعنا خشک طعم فوق العاده ای به این سالاد می دهد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه