طرز تهیه کوفته قلقلی با سس زرشک خوشمزه و لذیذ با گوشت چرخ کرده

 

یک وعده غذایی کامل و خوشمزه است که دارای مزه ترش و اصیل ایرانی می باشد. می توانید این غذا را با سس های مختلف از جمله سس زرشک، آلو یا رب انار تهیه کنید. کوفته قلقلی با سس زرشک بسیار آسان و ساده است و در مدت زمان کوتاه آماده می شود. کوفته قلقلی با سس زرشک را می توان با نان یا پلو سرو کرد. کوفته قلقلی را می توانید در اندازه های مختلف تهیه کنید و به دلخواه با سیب زمینی سرخ کرده میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته قلقلی با سس زرشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
نعنا۱ ق چای خوری
ترخون۱ ق چای خوری
مرزه۱ ق چای خوری
زرشک۱ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۱/۴ استکان
نمک، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته قلقلی با سس زرشک

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز ها را بشورید و با رنده درشت رنده کنید.  آب پیاز را بگیرید و نصف پیاز را همرا با گوشت چرخ کرده و مقداری نمک و فلفل قرمز و مرزه و ترخون و نعنا باهم مخلوط کنید و با دست چنگ بزنید تا کاملا مخلوط شود. گوشت مخلوط شده را با دست به شکل کوفته قلقلی های متوسط درست کنید. در تابه کوچک روغن بریزید و کمی زرشک را تفت دهید توجه کنید زرشک ها نسوزد. مقداری زعفران را بسایید و چند تیکه یخ روی آن ها قرار دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن گوشت ها

در یک تابه مقداری روغن بریزید و رو حرارت ملایم قرار دهید. سپس گوشت های قلقلی را در تابه بچینید و آنها را زیر و رو کنید تا گوشت قلقلی کاملا سرخ شود. پس از سرخ شدن گوشت ها را کنار بگذارید.

مرحله سوم: درست کردن سس

در تابه دیگر روغن ریخته و نصف پیاز های دیگر را در روغن با شعله ملایم بریزید و تفت دهید. مقداری فلفل قرمز، نمک و زرد چوبه را به پیاز اضافه کنید و سرخ کنید. سپس رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. مقداری آب به مواد اضافه کنید و زمانی که آب جوش آمد گوشت قلقلی را به آرامی به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن زرشک و زعفران

بعد از اضافه کردن گوشت ها چند دقیقه بعد زرشک های از قبل آماده را به مواد اضافه کنید. سپس زعفران از قبل آماده کرده را به مواد اضافه کنید. و اجازه دهید زرشک با گوشت باهم جوش بخورند و اجازه دهید خورشت جا بیفتد.

مرحله پنجم: سرو کوفته قلقلی با سس زرشک

بعد از جا افتادن خورشت آن را در ظرف مناسب بریزید. روی خورشت سیب زمینی سرخ کرده قرار دهید. در آخر با کته برنج ایرانی سرو کنید. طعم این کوفته قلقلی با سس زرشک فوق العاده می شود.

فوت و فن های دستور پخت قلقلی با سس زرشک

  1. از سبزی تازه به جای سبزی خشک می توانید استفاده کنید.
  2. در صورت شل شدن کوفته قلقلی می توانید کمی آردنخودچی اضافه کنید.
  3. می توانید از سس انار به جای سس زرشک نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کوفته قلقلی با سس زرشک خوشمزه و لذیذ با گوشت چرخ کرده
3.5 (70%) 2 votes