جراحی پروتز سینه

یکی از جراحی های زیبایی متداولی که این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده است جراحی پروتز سینه می باشد. جراحی پروتز سینه یکی از جراحی های ساده و بی دردسر زیبایی است که می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس زنان داشته باشد.

جراحی پروتز سینه همانقدر که عملی ساده و کم ریسکی است. باید توسط بهترین جراح پلاستیک انجام شود. تبحر و تجربه پزشک در انتخاب سایز پروتز سینه بسیار اهمیت دارد. بیشتر عوارضی که پس از این جراحی ایجاد می شود ناشی از انتخاب اندازه نامناسب پروتز است.

جراحی پروتز سینه

عمل پروتز سینه مناسب چه کسانی است؟

زنانی که به علت سرطان سینه بخشی یا همه بافت سینه خود را برداشته اند می توانند به کمک جراحی پروتز سینه ، زیبایی خود را دوباره بازیابند. به علاوه افرادی که از ابتدا سینه های کوچکی داشته اند و یا بافت پستان در آن ها نا متقارن است از دیگر متقاضیان این جراحی هستند. بعد از دوران شیردهی نیز پستان بخشی از حجم خود را از دست می دهد و تو خالی می شود. در این حالت نیز پروتز سینه انتخاب مناسبی است که به این افراد توصیه می شود.

انواع پروتز سینه

پروتز سینه از دو جنس سلیکونی و آب نمکی می باشند که بسته به نظر بیمار و مشورت پزشک انتخاب می شود. شکل پروتز سینه نیز میتواند به صورت گرد یا اشکی باشد. پروتز های گرد در قسمت بالایی حجیم تر هستند. برند پروتز سینه نیز موضوع مهمی است. برند های مختلفی از پروتز سینه وجود دارند و از طرف پزشکان توصیه می شوند. کشورهای مختلفی پروتز ها را تولید می کنند اما به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که برای ساخت این پروتز ها نیاز است، متاسفانه کشور ما قادر به تولید آن نیست. چهار بند معروف پروتز سینه در ایران که پزشکان معمولا توصیه می کنند موارد زیر می باشند:

  • پروتز سینه مارک موتیوا (MOTIVA)
  • پروتز سینه مارک منتور (MENTOR)
  • پروتز سینه مارک پلی تک (POLYTECH)
  • پروتز سینه مارک ناگور(NAGOR)

عمل پروتز سینه مناسب چه کسانی است؟

 

پروتز سینه از طریق برشی که اطراف سینه ایجاد می شود داخل بدن جا گذاری می شود. این برش می تواند زیر سینه، روی آن و حتی زیر بغل باشد. سپس پروتز در میان عضلات جاگذاری می شود. یکی از عوارضی که همیشه بیماران را می ترساند خطر احتمال ترکیدن یا پاره شدن پروتز سینه است. این نگرانی بی مورد است چرا که پوسته این پروتز ها بسیار ضخیم و مقاوم است به طوری که امکان ترکیدن آن وجود ندارد.

اما پس زدن پروتز سینه از عوارضی است که می تواند در اثر این جراحی رخ دهد. در این صورت حدود ۶ ماه پس از جراحی این حقیقت مشخص می شود و باید برای رفع آن اقدام کرد. با این که جراحی پروتز سینه بی خطر و کم ریسک می باشد. اما مهارت پزشک در انتخاب سایز مناسب پروتز سینه اهمیت دارد. همانطور که گفته شد انتخاب نادرست این مورد می تواند از عوارض پس از جراحی باشد. چروک شدن پوست و یا افتادگی سینه از عوارض انتخاب نادرست سایز پروتز است.

 

چطور جراح مناسب جراحی پروتز سینه را بیابیم؟

جراحی پروتز سینه یکی از جراحی های موثر در ارتقای زیبایی و اعتماد به نفس در زنان می باشد که حتی گاهی با جراحی لیفت سینه  به صورت همزمان انجام می شود. این جراحی اگر به درستی و توسط بهترین جراح پروتز سینه انجام شود می تواند نتیجه بسیار مطلوب و قابل توجهی داشته باشد.انجام صحیح این جراحی مقدار زیادی به مهارت جراح بستگی دارد. اما چطور جراح مناسب را تشخیص دهیم؟

  • با جست و جو در اینترنت و فضای مجازی می توانید به لیستی از پزشکان با تجربه دسترسی پیدا کنید. اما انتخاب مورد مناسب از میان آن ها نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر در این زمینه دارد. به این منظور باید ویدئو ها و نمونه جراحی های پزشک را از طریق کانال های ارتباطی پزشک بررسی نمایید. نمونه کار های پزشک باید حقیقی و همراه با تصویر قبل و بعد باشد. وجود ویدئو های حین جراحی و اتاق عمل نیز راه مناسبی برای انتخاب پزشک قابل اعتماد است.
  • گام بعدی پرس جو درباره پزشک است. شما می توانید از بیماران قبلی پزشک نتیجه جراحی و رضایت آنان را جویا شوید.همچنین در گفت و گو های عمومی و تالار های گفت و گو که مختص مطالب پزشکی هستند نیز می توانید درباره پزشک مد نظر خود اطلاعاتی بدست اورید. البته در این را ه توجه داشته باشید نباید تنها به نظر چند نفر محدود بسنده کرد و باید جامعه آماری دقیق تری را مورد برسی قرار داد. همچنین وجود تعداد انگشت شمار نظرات منفی درباره هر موضوعی طبیعی است و نمی توان بر اساس آن تصمیم گرفت.
  • پرس جو از اطرافیان نیز گزینه مناسبی است. اگر فردی در اطراف شما جراحی پروتز سینه را انجام داده باشد می تواند تجربه خود را در اختیار شما بگذارد.

عوارض جراحی پروتز سینه

مراقبت های پس از جراح پروتز سینه

با توجه به آناتومی بدن هر فرد دوران نقاهت پس از جراحی متفاوت است و می تواند کوتاه تر و یا طولانی تر باشد. نکته ای که لازم است به آن توجه کنید مراقبت های پس از جراحی است. با انجام درست این مراقبت ها می توانید از جراحی خود نتیجه مطلوب تری دریافت نمایید.

  • وجود درد بعد از جراحی طبیعی است همچنین احساس تورم در بخش جراحی شده از پیامد های طبیعی این جراحی است. اگر درد ها آزار دهنده شد می توانید با کمک مسکن ها تجویز شده از سوی پزشک برای تسکین آن اقدام کنید. تورم و درد ها حدود یک هفته پس از جراحی کاهش میابد.
  • پس از جراحی تا ۲ روز از دوش گرفتن و استحمام خودداری کنید.
  • هفته اول بعد از جراحی را باید استراحت کنید و از هفته بعد تنها فعالیت های سبک که فشاری به سینه ها وارد نکند انجام دهید. انجام فعالیت های جدی و روزمره حدود ۶ هفته بعد از جراحی به شرط عدم فشار به ناحیه جراحی شده قابل انجام است.
  • تا ۲ ماه پس از جراحی باید از سوتین های طبی استفاده شود و استفاده از سوتین های فنری و معمولی ممنوع است.

بعد از جراحی مصرف مواد غذایی را با غذا های سبک و کم نمک آغاز کنید و در صورت تحمل به تدریج آن را تغییر دهید. مصرف آناناس می تواند در کاهش کبودی و تورم پس از جراحی بسیار موثر باشد.

  • از مصرف سیگار و الکل تا ۱ ماه پس از جراحی بپرهیزید و تا جایی که ممکن است از غذاهای کم نمک استفاده کنید. مصرف مواد غذایی نمکی می تواند به تورم و ادم منجر شود.

معمولا بهترین جراح پروتز سینه در مورد همه اقدامات بعد از جراحی به شما اطلاعاتی خواهد داد تا شما دوره نقاهت راحت تری را سپری کنید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، شما میتوانید سوالات خود را در مورد انواع جراحی پلاستیک و زیبایی از دکتر محسن اسدی فوق تخصص پلاستیک بپرسید و یا به وب سایت رسمی ایشان مراجعه کنید.