طرز تهیه آبگوشت ساده خانگی در زودپز لذیذ و مجلسی

طرز تهیه آبگوشت زودپز

 

یکی از انواع روش های تهیه آبگوشت می باشد که بسیار خوشمزه، ساده و فوری می باشد. در مواقعی که شما زمان کافی برای تهیه آبگوشت ندارید استفاده از این روش پخت بسیار مناسب است. شما می توانید برای پخت آبگوشت در زودپز هم از زودپز برقی و هم گازی استفاده کنید تا بتوانید یک آبگوشت خوشمزه و جا افتاده داشته باشید، پس اگر هوس آبگوشت کردید ولی زمان کافی برای تهیه آن نداشتید حتما از زودپز استفاده کنید ولی بهتر است از شب قبل حبوبات را خیس کنید تا نفخ آنها گرفته شود و یا روی آنها ۱ عدد خیار قرار دهید تا نفخ آن را بگیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه آبگوشت در زودپز ساده و مجلسی و فوق العاده خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود۱ پیمانه
لوبیا سفید یا چیتی۱ پیمانه
پیاز بزرگ۱ عدد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
سیر۲ حبه
لیموعمانی۲ عدد
چوب دارچین۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت ساده در زودپز برقی و گازی

مرحله اول: آماده سازی

از شب قبل یا حداقل ۲ ساعت قبل حبوبات را خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید و یا یک خیار روی آن قرار دهید تا نفخش گرفته شود. گوشت را شسته و بگذارید تا خشک شود، لیموعمانی ها را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کرده و بگذارید تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل زودپز برقی یا گازی به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت سرخ شود و در ادامه نخود، لوبیا، چوب دارچین و فلفل سیاه را اضافه کنید و بسته به حجم زودپز خود ریخته روی آن چند پیمانه آبجوش ریخته و فشار مناسب را برای پخت انتخاب کنید. برای زودپزهای برقی اگر روی دستگاه دکمه آبگوشت را داشت آن را انتخاب کنید و اگر ندارد از گزینه گوشت استفاده کنید. برای زودپزهای گازی فشار را روی ۲ تنظیم کنید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه گوشت خوب پخته شود.

مرحله سوم: افزودن رب

وقتی گوشت و حبوبات پخته شدن چوب دارچین را خارج کنید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود و بعد رب را تفت دهید و به همراه گوجه فرنگی حلقه شده و سیب زمینی شسته شده و قاچ شده داخل زودپز بریزید و مجدد برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی نیز پخته شود.

مرحله چهارم: روش پخت آبگوشت در زودپز برقی

در انتها لیموعمانی را اضافه کنید و نمک آبگوشت را اندازه کنید و بگذارید تا آبگوشت به مدت ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت باشد. به همین راحتی و در کمتر از ۱ ساعت آبگوشت در زودپز تهیه شده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت آبگوشت خوشمزه در زودپز

  1. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  2. می توانید چند عدد پوره گوجه فرنگی نیز اضافه کنید.
  3. چوب دارچین بوی زهم گوشت را می گیرد.
  4. اگر برگ بو در دسترس دارید می توانید استفاده کنید و بعد از پخت گوشت خارج کنید.
  5. از هر نوع گوشتی که دوست دارید می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه

  • لیلا ۱ سال پیش

    سلام با این دستور پخت آبگوشت مزه قیمه گرفت اصلا خوب نشد!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام لیلا جان من همیشه خودم از این رسپی درست می کنم بسیار جا افتاده و خوشمزه می شود

      پاسخ
    • قاتل بروسلی ۶ ماه پیش

      بله آبگوشت که نباید تفت داد

      پاسخ