طرز تهیه مرغ با سرکه بالزامیک و قارچ ساده، خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه مرغ با سرکه بالزامیک

 

یکی از روش های مزه دار کردن مرغ است که بسیار خوشمزه و بین المللی می باشد و در بیشتر کشورها این مرغ تهیه می شود شما می توانید مرغ با سرکه بالزامیک را مانند خوراک سرو کنید و یا می توانید به همراه پلو و سالاد سرو کنید. سرکه بالزامیک یکی از انواع طعم دهنده می باشد که ترشی و شیرینی خاصی دارد که فرآیند تولید این سرکه با دیگر سرکه ها متفاوت است و از نوعی انگور خاص در تهیه آن استفاده می شود. این چاشنی خوشمزه برای کشور ایتالیا می باشد که در طعم دار کردن انواع گوشت و مرغ و سالاد ها استفاده می شود و برخی مطالعات نشان می دهد که برای کاهش وزن و افراد دارای کلسترول و چربی بسیار مفید است و همچنین برای هضم غذا و بهبود عملکرد گوارش نیز مناسب است. امروز در پارسی دی مرغ با سرکه بالزامیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
قارچ۱۵ عدد
سرکه بالزامیک۱/۲ پیمانه
پودر پیاز۱ ق غذا خوری
پودر سیر و آویشن۱/۲ ق غذا خوری
رب۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زنجبیلبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ با سرکه بالزامیک و قارچ

مرحل اول: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را کمی نازک تر برش بزنید یا روی آن نایلون قرار دهید و با بیفتک آن را بکوبید تا کمی نازک تر شود سپس با چاقو روی سینه ها را چند خط تقریبا عمیق ایجاد کنید این کار باعث می شود مزه و طعم ها به داخل مرغ نفوذ کنند و طعم و مزه خوبی به آن دهد.

مرحله دوم: مزه دار کردن

داخل یک کاسه یا ظرف درب دار تمام ادویه ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زنجبیل بریزید و سرکه را اضافه کنید و هم بزنید سپس کمی آب اضافه کنید و سینه های مرغ را داخل ظرف قرار دهید به طوری که سرکه روی مرغ ها را تقریبا بگیرد سپس به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و سینه های مرغ را سرخ کنید و یا گریل کنید سپس از تابه خارج کنید و قارچ ها را اسلایس کنید و داخل روغن تفت دهید تا سرخ شود سپس از تابه خارج کنید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ با سس بالزامیک

حالا رب را داخل همان تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و حالا سسی که مرغ ها داخل آن مزه دار شدند را اضافه کنید و هم بزنید سپس مرغ سرخ شده به همراه قارچ را اضافه کنید و بگذارید تا مرغ ها پخته و سس غلیظ شود سپس به همراه نان یا پلو سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ با سرکه بالزامیک

  1. از این روش می توانید برای طعم دار کردن گوشت نیز استفاده کنید.
  2. می توانید سینه مرغ را نازک تر بگیرد و فقط گریل یا سرخ کنید.
  3. می توانید این خوراک را با پوره سیب زمینی و پاستا نیز میل کنید.
  4. سرکه بالزامیک را از فروشگاه تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ با سرکه بالزامیک و قارچ ساده، خوشمزه و مجلسی
5 (100%) 1 votes