طرز تهیه پاستا با کوفته قلقلی مرغ ساده و لذیذ با خامه و اسفناج

طرز تهیه پاستا با کوفته قلقلی مرغ

 

یکی از روش های تهیه پاستا می باشد که قرار است بجای گوشت از مرغ استفاده شود و بسیار طعم و مزه خوبی دارد و برای افرادی که گوشت قرمز مصرف نمی کنند گزینه بسیار خوبی است شما می توانید مانند روش ایرانی پاستا را دم کنید و یا مانند ایتالیایی ها پاستا را آبکش و مواد میتبال مرغ را روی پاستا ریخته و با کمی پنیر پارمزان تزئین کنید. شما از هر پاستا فرمی می توانید استفاده کنید و اگر دوست دارید در تهیه پاستاهای خود تنوع دهید حتما این پاستا با کوفته قلقلی مرغ را تست کنید و برای نهار یا شام تهیه کنید. امروز در پارسی دی پاستا با کوفته قلقلی مرغ با خامه و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
اسفناج۳۰۰ گرم
خامه صبحانه۲ ق غذا خوری
شیر۱ پیمانه
پاستا فرمی دلخواه۱ بسته
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با کوفته قلقلی مرغ با خامه و اسفناج 

مرحله اول: تهیه کوفته قلقلی مرغ

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید سپس به همراه یک عدد پیاز چرخ کنید و یا داخل غذاساز ریخته و یا داخل چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید سپس داخل کاسه ریخته و تمام ادویه ها را به آن اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید تا منسجم و یکدست شود.

مرحله دوم: سرخ کردن

مواد را به اندازه نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شود سپس به اندازه دلخواه برداشته و از مواد در دست گرد کنید و داخل تابه که از قبل روغن ریخته سرخ کنید تا طلایی شود سپس از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

داخل یک تابه چند قطره روغن بریزید و بعد اسفناج پاک شده و خرد شده را داخل تابه ریخته و تفت دهید تا اسفناج سبک و نرم شود وقتی آب اسفناج کاملا گرفته شد خامه صبحانه را که با شیر مخلوط و رقیق کردید به اسفناج اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و در ادامه بگذارید تا یک جوش بخورد و بعد کوفته های مرغ را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا با کوفته قلقلی مرغ

پاستا را از قبل داخل کمی آب و نمک ریخته و بگذارید تا به جوش و بیاد و نرم شود سپس آبکش کنید و پاستا را به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید تا سس کم کم غلیظ شود و بعد کمی پنیر پارمزان اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن سس پاستا را داخل دیس کشیده و به همراه کمی جعفری تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا با کوفته قلقلی مرغ

  1. به دلخواه می توانید کنار این پاستا از کمی سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید.
  2. در انتها باید سس کاملا غلیظ باشد و اصلا نباید رقیق باشد و پاستا کاملا جا افتاده شود.
  3. افزودن پنیر دلخواه و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه