طرز تهیه ماش پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه ماش پلو با مرغ

 

یکی از پلوهای بسیار خوشمزه ایرانی می باشد که رسپی های متفاوتی برای تهیه آن وجود دارد می توانید از گوشت یا ساده و گیاهی این پلو را تهیه کنید و یا مانند دستور امروز با مرغ این پلو را تهیه کنید. ماش برای بدن بسیار مفید است و مخصوص کسانی است که تازه زایمان کردن و در دوران شیردهی غذای بسیار مقوی می باشد. ماش سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به دلیل فیبر بالا برای معده و دستگاه گوارش بسیار مناسب است همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و قند خون نیز به دلیل فیبر و پروتئین آن بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماش پلو با مرغ مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ماش۲/۳ پیمانه
برنج۲ پیمانه
سینه یا ران مرغ۱ عدد
پیاز۳ عدد
لیموترش تازه۱ عدد
زرشک تازه۲ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
پودر دارچین۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه ماش پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و توی یک کاسه ریخته و یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده بزنید و به همراه دارچین و ادویه ها و نمک و آب لیموترش تازه و کمی زعفران خوب مزه دار کنید و خوب هم بزنید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود و مزه دار شود.

مرحله دوم: آماده سازی ماش

ماش را از قبل خیس کنید و بعد داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی آب بگذارید تا کاملا پخته شود ولی له نشود و حالت خود را از دست ندهد پس حواستان به ماش باشد سپس آبکش کنید.

مرحله سوم: تهیه ماش پلو

در ادامه برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید و بعد از پخت آبکش کنید و ته دیگ مناسب داخل قابلمه قرار دهید سپس  لا به لا ماش ریخته و برنج را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم: سرخ کردن مرغ

حالا داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و مرغ های مزه دار شده را داخل روغن داغ خوب سرخ کنید تا طلایی شود سعی کنید حرارت گاز را بالا ببرید تا همان طور آبدار و خوشمزه باقی بماند و بعد از سرخ شدن هر دو طرف کنار بگذارید.

مرحله پنجم: تهیه ماش پلو با مرغ

در ادامه ۲ پیاز دیگر را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و با روغن پیاز داغ طلایی خوش رنگ تهیه کنید و بعد در انتها که پیازها سرخ شدن زرشک را اضافه کرده و و بلافاصله زیر گاز را خاموش می کنیم و بعد موقع کشیدن برنج مرغ و پیاز داغ و زرشک را لا به لای پلو ریخته و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماش پلو با مرغ

  1. می توانید مرغ را از ابتدا و در بین برنج قرار دهید تا با ماش پلو دم بکشد.
  2. افزودن زرشک و پیاز داغ دلخواه است.
  3. حتما از پودر دارچین در مزه دار کردن مرغ استفاده کنید طعم و مزه خوبی به مرغ می دهد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه