طرز تهیه کوکی کدو حلوایی ساده و خوشمزه با دارچین و شکلات چیپسی

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که همان طور که از نامش پیداست برای تهیه این کوکی از کدو حلوایی استفاده می شود که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می توانید برای شب های بلند زمستان و یا شب یلدا تهیه کنید. خود کدو حلوایی بافت نرم و شیرینی دارد و بسیار کم کالری می باشد پس این کوکی برای افراد تخت رژیم لاغری نیز مناسب است و می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید یا از شکرهای رژیمی استفاده کنند. کدو حلوایی با داشتن ریزترین مغذی ها برای مقابله با بیماری ها بسیار مفید است. امروز در پارسی دی کوکی کدو حلوایی با دارچین و شکلات چیپسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۱/۲ پیمانه
شکر سفید۱/۲ پیمانه
شکر قهوه ای۱/۲ پیمانه
پوره کدو حلوایی۳/۴ پیمانه
شکلات چیپسی۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
جوش شیرین۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی با دارچین و شکلات چیپسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند بخصوص کره را سپس فر را روشن کنید تا گرم شود و بعد همه مواد را اندازه کنید و کنار دست خود قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی کدو حلوایی

در ادامه کدو حلوایی را بخارپز کنید و یا داخل کمی آب بگذارید تا پخته شود سپس صبر کنید تا خنک شده و بعد به کمک گوشتکوب برقی یا مخلوط کن پوره کنید و بگذارید تا سرد شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین و نمک و وانیل و دارچین را با هم مخلوط کنید. در کاسه ای دیگر شکر قهوه ای و شکر سفید را ریخته و کره در دمای محیط قرار گرفته را به شکرها اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا کره حجیم و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه مایه کوکی کدو حلوایی

در ادامه پوره کدو حلوایی را به شکر و کره اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر نیز هم بزنید سپس تخم مرغ را اضافه کرده و با همزن بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود و در انتها مخلوط آردها را اضافه کنید و دوباره در حد میکس شدن با سرعت کند همزن بزنید و بعد شکلات چیپسی را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله پنجم: پخت کوکی کدو حلوایی

حالا کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و با اسکوپ از مواد کوکی بردارید و داخل سینی بریزید و بعد به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود سپس سینی را را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کوکی پف و پخته شوند. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی کدو حلوایی

  1. حتما کوکی ها را با فاصله از هم اسکوپ بزنید.
  2. زمان پخت متغیر است و بسته به نوع فر شما ممکن است تغییر کند.
  3. به دلخواه اندازه شکلات چیپسی را می توانید تغییر دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی ساده و خوشمزه با دارچین و شکلات چیپسی
5 (100%) 1 votes