طرز تهیه مرغ با سس آلبالو مجلسی و خوش رنگ و مزه با شکر

طرز تهیه مرغ با سس آلبالویی

 

مرغ آلبالویی از نام های این غذا می باشد و همان طور که مشخص می باشد با آلبالو تهیه می شود و بسیار طعم و مزه خوبی دارد و برای تنوع غذایی نیز مناسب است. این غذا را می توانید در بهار و تابستان همزمان با رسیدن آلبالو تهیه کنید و یا می توانید از آلبالو های فریزری خود استفاده کنید و این سس خوشمزه را تهیه کنید. مرغ با سس آلبالویی برای نهار یا شام گزینه بسیار خوبی است. امروز در پارسی دی مرغ با سس آلبالو و شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه باشید.

مواد لازم 

سینه یا ران مرغ۲ عدد
آلبالو۳۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
ساقه کرفس۳ عدد
شکر۲ ق غذا خوری
کرهبه مقدار لازم
پودر زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ با سس آلبالو با شکر

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید و از قبل برنج را با کمی نمک و آب ولرم خیس کنید. برای پخت مرغ آنها را داخل قابلمه قرار دهید و پیاز را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید سپس به همراه ساق کرفس کمی نمک و فلفل سیاه مقداری کمی زردچوبه و آب بگذارید به مدت ۱ ساعت مرغ ها بپزند.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ

در ادامه وقتی مرغ ها پخته شدند از آب مرغ خارج کنید و داخل سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس داخل تابه کره و پودر زعفران ریخته و با حرارت کم مرغ ها را خوب سرخ و طلایی کنید. آب مرغ را دور نریزید و می توانید در تهیه انواع سوپ ها از آن استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه سس آلبالویی

در ادامه وقتی مرغ ها در حال سرخ شدن هستند آلبالو را بشورید و دم آن را جدا کنید سپس هسته آن را خارج کنید می توانید برای گرفتن هستن از نی یا هسته گیر استفاده کنید سپس داخل یک شیرجوش ریخته و به آن شکر اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد تا یک سس بسیار غلیظ در انتها داشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ با سس آلبالویی

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس آبکش کنید و در انتها روی آن کره بریزید سپس مرغ را روی برنج قرار دهید و سس آلبالو غلیظ شده را روی مرغ بریزید و با سبزی و سالاد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ آلبالویی

  1. بسته به ترشی و شیرینی آلبالو ها مقدار شکر را تغییر دهید.
  2. می توانید وقتی مرغ ها سرخ شدند سس آلبالویی را مستقیم روی مرغ ها بریزید تا به همراه مرغ ها غلیظ شوند.
  3. مرغ با سس آلبالویی رقیب خوبی برای آلبالو پلو می باشد.
  4. به دلخواه مقدار آلبالو را می توانید کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه