طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده خوشمزه و آسان و مجلسی

دستور پخت قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

 

قارچ پلو با گوشت چرخ کرده یکی از روش های تهیه این پلوی خوشمزه می باشد که بسیار راحت است و یک گزینه عالی برای شام یا نهار می باشد. همان طور که مشخص است در تهیه این پلو از قارچ استفاده شده است که بسیار مفید و خوشمزه است. قارچ ها برای درمان کم خونی بسیار مفید هستند و دشمن دیابت می باشند و برای کنترل فشارخون نیز بسیار مفید هستند. این غذا برای منطقه خاصی نمی باشند و در بیشترها شهرها تهیه می شود و برای کسانی که طعم و مزه قارچ را دوست دارند بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی قارچ پلو با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

  • برنج ۲ پیمانه
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • آبلیمو ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه زردچوبه و کمی روغن داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک و شیشه ای شود در ادامه پوره سیر را به پیاز اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: افزودن گوشت

در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بعد قارچ ها را خوب بشورید و به اسلایس های نه خیلی ریز نه خیلی درشت خرد کنید و روی قارچ ها آبلیمو بریزید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه قارچ ها را اضافه کنید و کمی زردچوبه روی آن بریزید و تفت داده تا آب قارچ ها کشیده شود سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه قارچ پلو با گوشت

مواد میانی را از روی حرارت بردارید. برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد کف روی برنج را بگیرید و بگذارید تا برنج نرم شود سپس برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و نیمی از برنج را ریخته و مواد میانی و هم بزنید یکبار دیگر این کار را انجام دهید تا برنج و مواد میانی تمام شود سپس در انتها قارچ پلو را دم بگذارید و در انتهای پخت کمی روغن یا کره روی برنج قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

  1. می توانید به دلخواه از کمی هویج نگینی شده و یا فلفل دلمه در این پلو استفاده کنید.
  2. می توانید از مخلوط پوره گوجه و رب استفاده کنید.
  3. می توانید به جای سیر از پودر آن استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید از مخلوط سویا و یا گوشت بوقلمون یا مرغ نیز در تهیه این پلو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه