طرز تهیه پاستا پستو رستورانی ساده و خوشمزه با مرغ مرحله به مرحله

طرز تهیه پاستا پستو

 

یکی از خوشمزه ترین پاستا ها می باشد زیرا قرار است با سس معروف پستو تهیه شود، سس پستو که اصالتا برای کشور ایتالیا می باشد با انواع غذاها و سالادها سرو می شوند. شما می توانید این پاستا را با سینه مرغ گریل شده تهیه کنید و یا به صورت رژیمی ساده تهیه کنید. اگر دوست دارید پاستا با سس جدید امتحان کنید بهترین گزینه با سس پستو می باشد و جذابیت پخت این پاستا را چند برابر می کند. شما می توانید از هر نوع پاستا فرمی که دوست دارید استفاده کنید. امروز در پارسی دی پاستا پستو رستورانی ساده و خوشمزه با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پاستا فرمی۱ بسته
سینه مرغ۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس پستو

برگ ریحون۲ لیوان
سیر۳ حبه
روغن زیتون۱/۲ لیوان
پنیر پارمزان۱/۲ لیوان
گردو۱/۴ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا پستو رستورانی با مرغ گریل شده 

مرحله اول: آماده سازی و مرینت کرده سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را برش بزنید و استخوان آن را جدا کنید سپس بین دو نایلون فریزر قرار دهید و با بیفتک بکوبید تا نازک شود سپس داخل یک ظرف قرار دهید و به آن روغن زیتون و آبلیمو و نمک و فلفل سیاه و سیر پوست گرفته شده اضافه کنید و ماساژ دهید تا سینه مرغ مزه دار شود سپس برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید.

مرحله دوم: تهیه سس پستو

برگ ریحان را به همراه گردو، سیر و نمک و فلفل سیاه و پنیر داخل غذاساز ریخته و دستگاه را روشن کنید و بگذارید مواد به خوبی یکدست و پوره شوند سپس به صورت قطره ای شروع به اضافه کردن روغن زیتون کنید تا سس یکدست شود. به همین راحتی سس پستو ما آماده شده است.

مرحله سوم: گریل کردن

سینه مرغ را از مواد مرینیت جدا کنید و داخل تابه گریل را کمی با روغن چرب کنید سپس سینه مرغ را داخل تابه قرار دهید تا خوب پخته و نرم شود سپس آن را برگردانید تا هر دو طرف سینه مرغ گریل شود.

مرحله چهارم: آماده سازی پاستا

در ادامه یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد سپس کمی نمک و روغن اضافه کنید و بعد پاستا فرمی مورد نظر را اضافه کنید و بگذارید تا خوب پخته و نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله پنجم: تهیه پاستا پستو

در ادامه سس پستو آماده شده را داخل تابه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید سپس پاستا آبکش شده را اضافه کنید و هم بزنید تا سس و پاستا به خورد هم بروند بعد از حدود ۳ دقیقه پاستا پستو آماده شده است آن را داخل دیس قرار دهید و سینه مرغ گریل شده را برش بزنید و روی پاستا بگذارید به همین راحتی نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت پاستا پستو ساده

  1. اگر دوست دارید می توانید در مرحله آخر کمی خامه نیز اضافه کنید.
  2. می توانید مرغ را خرد کنید و به همراه سس پستو داخل تابه ریخته و هم بزنید و سرو کنید.
  3. شما می توانید در تهیه سس پستو از انواع مغزها استفاده کنید.
  4. بهتر است برای تهیه این پاستا از نوع پنه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه