طرز تهیه کروکت سیب زمینی و سوسیس پنیری خوشمزه و مجلسی

کروکت سیب زمینی و سوسیس

 

یکی از خوشمزه ترین فینگرفودها می باشد که تهیه آن بسیار آسان است کروکت سیب زمینی و سوسیس یکی از گزینه های خوب برای مهمونی و تولد می باشد و شما با رعایت چند نکته کروکت خوب و بدون ترک خواهید داشت. کروکت ها یا کراکت ها در بین کودکان بسیار محبوب بوده و شما می توانید این غذا را به عنوان وعده اصلی خانواده درست کنید. شاید در اول که به عکس کروکت ها نگاه می کنید تهیه این کروکت ها برای شما سخت باشد ولی اصلا اینطور نیست. شما می توانید کروکت ها را با سس قرمز یا سیر یا با تهیه سس قارچ میل کنید. می توانید برای آنها را شبیه دوک فرم بدهید یا مانند کوفته گرد کنید. امروز در پارسی دی کروکت سیب زمینی و سوسیس پنیری بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۵ عدد
سوسیس۵ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
آرد سوخاری۱ پیمانه
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و قرمز و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کروکت سیب زمینی و سوسیس

مرحله اول : آبپز کردن سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و داخل قابلمه ریخته و آب روی آنها می ریزیم و اجازه می دهیم تا آبپز شوند بعد از آبپز شدن سریع سیب زمینی ها را زیر آب سرد گرفته و پوستش را جدا کنید و رنده درشت بزنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم : آماده سازی سوسیس

سوسیس را مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه ای مقداری روغن مایع ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس سوسیس ها را کمی تفت دهید.

مرحله سوم : افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را شکسته و به سیب زمینی خنک شده اضافه کنید و هم بزنید. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید و به مواد اضافه کنید سپس فلفل سیاه و نمک و آویشن و پودر سیر بزنید و خوب ورز دهید مواد باید کاملا سفت باشند اگر دید نیاز بود ۱ تخم مرغ دیگر اضافه کنید.

مرحله چهارم : تهیه کروکت سیب زمینی و سوسیس

از مواد سیب زمینی برداشته و کف دست پهن کنید وسط کروکت را مقداری سوسیس و پنیر پیتزا قرار دهید و حالا خمیر را جمع کنید و به آن شکل دهید اگر در حین کار چسبندگی شما را اذیت میکرد دست خود را کمی خیس کنید به همین ترتیب تمام مواد را درست کنید. آرد و پودر سوخاری را در ظرف های جداگانه بریزید و کروکت ها ابتدا در آرد سپس در سوخاری بغلطانید کروکت های آماده شده را بمدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید تا برشته و طلایی شو سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و همراه با سس کچاب میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کروکت سیب زمینی و سوسیس

  1. روغن باید حسابی داغ باشد و کروکت ها را در آن شناور باشند.
  2. از پنیر چدار یا ورقه ای نیز می توانید استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید سایز ها کروکت ها یک اندازه باشند برای برداشتن از مواد سیب زمینی از اسکوپ کمک بگیرید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه

  • مهدیار ۱ سال پیش

    میشه بفرمایید پیاز واسه چی بود؟!!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      در مرحله سوم اضافه شده است

      پاسخ