طرز تهیه املت خرما مقوی و خوشمزه با گردو به 3 روش مختلف و آسان

طرز تهیه املت خرما

یکی از مقوی ترین صبحانه ها می باشد که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. جالب است بدانید خرما غذا اصلی کشور های خاورمیانه و هندوستان می باشد. خرما خواص فوق العاده ای دارد و استفاده از آن باعث تنظیم کلسترول خون، اختلالات روده، مشکلات قلبی و درمان کم خونی می شود. می توانید خرمای تازه را در یک ظرف دربسته بمدت ۶ ماه در یخچال و خرمای خشک را تا یکسال نگه داری کنید. املت خرما را می توان به سه روش تهیه کرد، امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین املت خرما را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خرما۵ عدد
تخم مرغ۲ عدد
کره۲۵ گرم
گردو۲ ق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه املت خرما

روش اول

ابتدا خرما را خوب بشورید و هسته آن را جدا کرده و از وسط به دو نیم کنید. سپس داخل تابه مقداری کره ریخته تا داغ شود خرما را کمی تفت داده تا رنگ آن برگردد وقتی رنگ خرما کمی تیره شد و نرمتر شد تخم مرغ ها دانه دانه داخل آن می شکنیم و رویش گردو می پاشیم و در ظرف سرو ریخته همراه با نان تازه میل نمایید.

روش دوم

در یک کاسه تخم مرغ ها را بکشنید و کمی با چنگال بزنید تا از لختگی در بیاد سپس خرما را بهش اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس داخل تابه مقداری کره ریخته تا داغ شود و مخلوط خرما و تخم مرغ را داخل تابه می ریزیم تا بپزد و در آخر روی آن نمک و گردو بپاشید.

روش سوم : ساندویجی

در این روش ابتدا کمی کره داخل تابه ریخته تا گرم شود سپس تخم مرغ ها را داخلش میشکنید کمی که نیمرو خودش را گرفت خرما ها را در مرکز آن به صورت عمود قرار می دهید و مانند رولت (ساندویجی) لوله کنید و در ظرف سرو گذاشته و به دلخواه روی آن کنجد برشته بپاشید.

فوت و فن های دستور پخت املت خرما

  1. مصرف هر روز تخم مرغ توصیه نمی شود.
  2. می توانید به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید.
  3. بدلیل وجود قند در خرما احتمال سوختن آن زیاد است پس مدام چک کنید تا نسوزد.
  4. در صورت تمایل در روش دوم می توانید مقداری زعفران نیز اضافه کنید.
  5. در صورت تمایل مقدار خرما را بیشتر کنید.
  6. این غذا به دلیل داشتن مواد مغذی شما را خیلی زود سیر می کند.
  7. حرارت در تمامی روش ها باید ملایم باشد.
  8. می توانید پوست خرما را جداگانه بگیرید.
  9. گردو را به اندازه دلخواه خرد کنید.

همچنین ببینید

از
15
دیدگاه