طرز تهیه پیتزای بادمجان لقمه ای خوشمزه و مجلسی در فر

طرز تهیه پیتزای بادمجان لقمه ای

 

در پارسی دی قصد داریم تا شما همراهان را با پیتزایی متفاوت آشنا کنیم. این پیتزا بدون نیاز به خمیر پیتزا نیز می باشد و خودش اصلی ترین بخش پیتزا نیز می باشد. پیتزای بادمجان لقمه ای پیتزایی است که بدون نیاز به خمیر پیتزا نیز تهیه می شود. پیتزای بادمجان لقمه ای با استفاده از بادمجان دلمه ای آماده میشود. پیتزای بادمجان می تواند یک پیشنهاد عالی برای لحظه هایی باشد که به دنبال یک غذای جدید هستید. پیتزای بادمجان جزء دسته غذاهایی می باشد که خیلی سریع نیز آماده می شود. در پارسی دی طرز تهیه پیتزای بادمجان لقمه ای را به صورت پر مخلفات و مجلسی نیز برای شما آماده کرده ایم. پس در پارسی دی همراه ما باشید برای طرز تهیه پیتزای بادمجان لقمه ای.

مواد لازم 

بادمجان دلمه ای۲ عدد
نمک۱ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
دانه ی زیتون بدون هسته۱ فنجان
ذرت۱ فنجان
فلفل دلمه ای۱ عدد
کالباس۲۰۰ گرم

مواد لازم

روغن زیتون۱  ق غذا خوری
سیر له شده۲ عدد
پوره گوجه فرنگی۱ لیوان
جعفری ساطوری شده۲  ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزای بادمجان لقمه‌ای

مرحله اول: سس

برای آماده سازی سس مخصوص پیتزای بادمجان دلمه ای کافی است که تمام مواد را با هم ترکیب کرده و در تابه بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حرارت دهید تا پوره گوجه و یا همان گوجه رنده شده نیز پخته شود . در آخر سس آماده شده را در غذاساز ریخته و یا با گوشکوب برقی بزنید تا سس پیتزای شما یکدست شود.

مرحله دوم: بادمجان

بادمجان ها را بشوئید و با پوست برش های حلقه ای نیز بزنید. نمک را به صورت یکنواخت و بر روی بادمجان ها بپاشید تا تلخ آب بادمجان گرفته شود. سپس بادمجانها را در ماهی تابه سرخ کنید و یا در فر کمی برشته کنید.

مرحله سوم: فر

فر را با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود و یا یک ماهی تابه را برای آماده سازی پیتزا در نظر بگیرید. بادمجانها را در تابه و یا سینی که از قبل چرب شده است بگذارید و روی بادمجان ها را با مخلفاتی که در دستور آماده است پر کنید.

مرحله چهارم: پایان کار

اگر از فر استفاده می کنید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا پیتزای بادمجان لقمه ای شما آماده شود. اگر از تابه استفاده می کنید تا به را روی حرارت متوسط قرار دهید و درب تابه را بگذارید تا پنیر ها آب شود. بعد از گذشت مدتی پیتزای بادمجان لقمه ای شما آماده است. می توانید همراه سس مخصوص که آماده کرده اید پیتزای بادمجان لقمه ای را نوش جان فرمائید.

فوت و فهای دستور پخت بادمجان لقمه ای

  1. در تهیه پیتزای بادمجان نیز می توانید از مرغ ریش ریش شده و یا گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  2. می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.
  3. می توانید در صورت تمایل از مواد بیشتری در پیتزای بادمجان استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه