طرز تهیه ژله رنگین کمان خوشمزه و مجلسی با شیر و بستنی

طرز تهیه ژله رنگین کمان

 

ژله یک دوست داشتنی بی نظیر با طرح ها و رنگ های مختلف می باشد. ژله یک عضو جدایی ناپذیر از سر میزهای پذیرایی ما ایرانیان می باشد. میهمانی چه رسمی باشد و چه خودمانی، به طرح های مختلف و انواع مختلف از ژله استفاده می شود. به همین دلیل پارسی دی برای شما همراهان عزیز یک ژله متفاوت را آماده کرده است به نام  ژله رنگین کمانی . ژله رنگین کمانی ژله ساده است به همراه شیر و یا بستنی که رنگ های شفاف ژله را به رنگ مات درآورده است. پارسی دی پیشنهاد دارد تا برای مهمانی های تولد و دورهمی های خود ژله رنگین کمانی را آماده کنید. شاید تهیه ژله رنگین کمانی کمی وقت گیر باشد اما وقتی در پایان کار به آن نگاه می کنید، زیبایی ژله می تواند خستگی آماده سازی ژله را از بین ببرد. پس با ما همراه باشید در پارسی دی برای طرز تهیه ژله رنگین کمانی.

مواد لازم 

پودر ژله با رنگ های مختلفبه میزان لازم
شیر یا بستی وانیلی به ازای هر بسته پودر ژله۱ عدد
آب جوش به ازای هربسته۱ لیوان

طرز تهیه ژله رنگین کمان

مرحله اول: آماده سازی ژله رنگین کمانی

برای آماده سازی ژله بهتر است که در همین ابتدا ظرف مورد نظر را در فریزر قرار دهید تا سرد شود. سپس ۱ بسته پودر ژله را در کاسه بریزید. کتری را آب کنید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا به جوش اید و سپس کاسه را که پودر ژله داخلش است بر روی کتری بگذارید و ۱ لیوان از آب جوش را داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا ژله در آب حل شود. سپس ژله را از روی حرارت غیر مستقیم برداشته و کنار بگذارید. تا کمی از داغی بیافتاد. ت.جه داشته باشید که شیر و یا بستنی که در ژله استفاده میکنید باید با ژله هم دما باشد تا هنگام ترکیب کردن باهم دوفازه نشود و یعنی خوب با هم ترکیب نشود.

مرحله دوم: استراحت دادن

ژله آماده شده با آب جوش و یا سیر و بستنی را در قالب مورد نظر که در فریزر قرار داده بودی د بریزید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیه در یخچال قرار دهید تا کمی نیم بند شود. و بعد ژله بعدی با رنگ دیگر را که همان ترتیب آماده سازی ژله ی قبلی آماده کرده اید را بر روی ژله ای که در قالب است بریزید و به هر ژله ای که در قالب می ریزید به همین مقدار زمان دهید تا ژله نیم بند شود و بعد ژله بعدی را بریزید.

مرحله سوم: پایان کار

به همین ترتیب ژله ها را آماده کنید و داخل قالب بریزید و در آخر به مدت ۱ شب و یا حداقل ۷-۸ ساعت ژله را در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. برای خارج کردن ژله از قالب بهتر است قالب ژله را با کمی حرارت دادن، ژله را از قالب در بیاورید. و در ظرف سرو مورد نظر برگردانید.

فوت و فن های دستور تهیه ژله رنگین کمان

  1. ژله ای که در قالب میریزید را باید زمان دهید تا کمی سفت شود تا ژله بعدی را بریزید. در غیر اینصورت، ژله اگر خودش را کامل بگیرد هنگام برگرداندن از هم لایه ها جدا می شود. و یا اگر خیلی شل باشد ژله ی بعدی در ژله ی قبلی فرو می رود.
  2. می توانید پودر ژله ها را نصفه استفاده کنید و به همان ترتیب میزان آب و شیر راهم نصف کنید تا در قالب از تعداد ژله با رنگ های بیشتری استفاده نمائید.
  3. ژله رنگین کمانی را می توانید در یک قالب تهیه کنید و یا در بستنی خوری به صورت تک نفره نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه