طرز تهیه سس گوجه فرنگی مارینارا ایتالیایی خوشمزه برای پیتزا و پاستا

طرز تهیه سس مارینارا

 

سس ها یک نوع چاشنی دلمزه و خوشمزه ای هستند که عضو جدایی ناپذیر از ساندویچ ها و بیشتر غذاها مانند لازانیا و انواع شاورماها و … نیز می باشند. در این پست  پارسی دی برای شما عزیزان طرز تهیه سس مارینا را در نظر گرفته است. سس مارینا شاید اسمش کمی جدید باشد اما تشکیل شده از پوره گوجه فرنگی است با ادویه های مختلف و نوع سرو جدید که به این نام ، یعنی سس مارینا در بین رستوران داران به کار برده می شود. معمولا از سس مارینارا در سرو اسپاگتی نیز استفاده میشود. پس در پارسی دی همراه ما باشید تا طعم بی نظیر سس مارینا را تجربه کنید.

مواد لازم 

گوجه فرنگی۵۰۰ گرم
رب گوچه فرنگی۱ ق غذا خوری
پیاز کوچک۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آببه مقدار لازم
آب لیمو۲  ق غذا خوری

طرز تهیه سس مارینارا

مرحله اول: گوجه فرنگی

برای آماده سازی سس مارینا ابتدا لازم است گوجه ها را رنده کرده و در قابلمه یا ماهی تابه بریزید و به همراه ۲ لیوان آب و روغن زیتون بر روی حرارت گذاشته و درب تابه را ببندید تا پوره گوجه پخته و آماده شود.

مرحله دوم: رب گوجه فرنگی

بعد از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه پوره گوجه که در حال پخت است رب گوجه را اضافه کرده و هم بزنید. در این مرحله اگر دیدید که پوره گوجه کمی بی آب است ۱ لیوان آب اضافه کنید.

مرحله سوم: ترکیب کردن

پیاز رنده شده و سیر له شده را به همراه ادویه ها به ترکیب رب و پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها بلند شود. نیازی نیست که پیاز و سیر سرخ شود. همین که کمی حرارت ببیند و با بقیه مواد ترکیب شود کافی است.

مرحله چهارم: پایان کار

در این مرحله سس مارینا را از روی حرارت برداشته و آب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید می توانید از گوشکوب برقی و یا غذا ساز استفاده کنید تا سس مارینای یک دست تری را داشته باشید. سس مارینای شما آماده است. می توانید آن را در شیشه بریزید و در یخچال بگذارید و یا به همان صورت با پاستا و غذای مورد نظر نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت سس مارینارا

  1. سس مارینا را می توانید به مدت ۲ هفته در یخچال نگه داری کنید.
  2.  می توانید از کمی سبزی معطر نیز در سس مارینا استفاده کنید.
  3. سس مارینا نه خیلی رقیق است و نه خیلی غلیظ می باشد.
  4. برای تنوع در تهیه سس مارینا نیز می توانید از کمی خامه نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه