طرز تهیه مرغ لا پلو مجلسی با زرشک یا مرغ ریش ریش لای برنج

طرز تهیه مرغ لا پلو

 

امروز در پارسی دی قصد داریم تا شما را با غذایی آشنا کنیم که بارها آن را نوش جان کرده اید. مرغ لا پلو نام غذایی است که بسیار شبیه است به ته چین مرغ و یا زرشک پلو با مرغ اما با کمی تغییر در چیدمان و نوع سرو.

پارسی دی در این پست طرز تهیه مرغ لا پلو را برای شما آماده کرده است که مواد اولیه ی این غذا تشکیل شده از ران یا سینه مرغ و برنج ساده و یا زعفرانی نیز می باشد؛ مرغ پخته شده را در لای برنج نیمه آماده قرار بدهید و زمان دهید تا برنج دم بکشد؛ به همین سادگی. پس در پارسی دی همراه ما باشید برای طرز تهیه مرغ لا پلو.

مواد لازم

سینه یا ران مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
برنج۴ پیمانه
زرشک۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
روغن مایعبه مقدار لازم
ماست چکیده۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر کاری، رزماریبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه مرغ لا پلو

مرحله اول: مرغ

ابتدا مرغ را به همراه پیاز نگینی خرد شده و همینطور ادویه های لازم را داخل یک قابلمه قرار دهید و سپس با حرارت متوسط کمی مواد را باهم تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. کمی که مرغ  تفت داده شد و سرخ شد، به میزان ۳ لیوان آب به داخل قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا آب به جوش آید و سپس زیر شعله را کم کنید تا مرغ به مدت ۱ ساعت پخته شود. بعد از گذشت این مدت، مرغ پخته شده را از قابلمه در بیاورید و در صورت تمایل ریش ریش کنید و دوباره به داخل آب مرغ بگذارید تا گرم بماند.

مرحله دوم: آماده سازی برنج

در این مدت زمان که مرغ در حال پخت است برنج را آماده کنید. بهتر است برنج را قبل از اینکه بپزید، کمی آن را خیس کنید. در یک قابلمه برنج را به همراه ۶ لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری نمک و همینطور روغن نیمه جامد بریزید. بر روی شعله گاز قرار دهید تا آب برنج تمام شود و آبکش کنید و یا می توانید مقداری آب را به همراه نمک و روغن بر روی حرارت بگذارید و به جوش آید، سپس برنج خیس خرده را به داخل آب در حال جوش اضافه نمائید و سپس برنج را آبکش فرمائید. سپس در یک ظرفی مقداری از برنج را به همراه زعفران و ماست و تخم مرغ بریزید و هم بزنید. در کف قابلمه کمی روغن بریزید و برنج زعفرانی را بریزید و پهن کنید. مرغ آماده شده را بر روی برنج زعفرانی قرار دهید و سپس برنج ساده را بریزید و درب قابلمه را دم کش انداخته و با حرارت کم زمان دهید به مدت ۴۰ دقیقه برنج دم بکشد و پس از این مدت مرغ لاپلو را به همراه زرشک و شکری که با هم کمی تفت داده اید، تزئین نمائید و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت مرغ لا پلو

  1. در تهیه برنج لاپلو می توانید از سینه و یا ران مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید از مرغی که اضافه از غذای قبل است استفاده نمائید.
  3. در صورت تمایل می توانید از برش های سیب زمینی برای ته دیگ استفاده نمائید.
  4. برای تزئین می توانید از ریش ریش های مرغ به همراه زرشک نیز استفاده کنید.
  5. در صورت تمایل می توانید زرشک و خلال پسته و بادام را اماده کنید و در لای برنج به همراه مرغ قرار دهید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه